Jag byggde en enkel uteplats för 3-4 år sen på ca 16-18 kvadrat med tak,hade inte en susning om bygglov trodde det var 20 kv,kan man få bygglov i efterhand och vad kostar det?? ??? ??? ???
 
I vilket fall som helst så måste du ta kontakt med din kommun.

Kanske att de kan ordna något bygglov i efterhand.

Men ta kontakt med byggnadskontoret eller liknande och kolla deras åsikt och hur du ska gå tillväga.

 
Bor utanför örebro.är det samma regler där???maila en dam i deras enhet i karlstad hon skrev:
"Du kan söka bygglov i efterhand. Kostnad för bygglov inom detaljplan utan avvikelse kostar 1 332:-
med mindre avvikelse, då grannar måste godkänna åtgärden, är kostnaden 1 665:-.
Ingen "svartbyggeavgift" tas ut när du söker själv.
Utom detaljplan kanske du inte behöver bygglov, det beror på vilka tillbyggnader du gjort efter 1987."


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.