Hej!
Vi har just skrivit kontrakt på en tomt och lagt handpenning, och håller som bäst på att rita ett hus tillsammans med en arkitekt. Vi ska betala resten 1 mars och äger alltså tomten först då. Min fråga är - om vi blir klara med ritningar och hittar rätt byggfirma innan dess, kan vi söka bygglov då utan att formellt äga tomten?