1 675 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bygglov för uteplats på altantak?
Hej
Har idag en altan med tak på bottenvåningen som jag planerar att glasa in.
Har nu fått en crazy idé om att kanske sätta in en altandörr på ovanvåningen och göra en uteplats på altantaket. Utsikten därifrån är fantastisk.
Yttertaket idag är Plannjas bandtäckning och lutningen är liten.
Att jag måste beräkna hållfastheten och ev. förstärka förstår jag men ser ni några andra problem?
Måste jag t.ex. söka bygglov, göra bygganmälan eller är det bara att köra? Altan med tak finns ju redan.
Tack för alla tips.
Har nu fått en crazy idé om att kanske sätta in en altandörr på ovanvåningen och göra en uteplats på altantaket. Utsikten därifrån är fantastisk.
Att jag måste beräkna hållfastheten och ev. förstärka förstår jag men ser ni några andra problem?
Måste jag t.ex. söka bygglov, göra bygganmälan eller är det bara att köra? Altan med tak finns ju redan.
Tack för alla tips.
Om det är detaljplanerat område så behöver du bygglov. Du vill ändra fasaden (dörr) och bygga en altan (ett tak är inte en altan).B Byggsnyggen skrev:Hej
Tack för alla tips.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ingen ansökan för fasad och tillbyggnad med nya bygglovsreglerna?
Bygglov -
Hur fungerar de nya reglerna för bygglov vid tillbyggnad?
Bygglov -
Bygglov för inglasning av uteplats flerhus/bostadsrätt
Bygglov -
Bygglov för uteplats i bostadsrättsförening?
Bostadsrätt -
Bygglov för att bygga in sin höga uteplats?
Bygglov