Hej. Ena hörnet på huset, ett hus med 2 plan där ena hörnet på undervåningen är en altan så att säga. Taket är övervåningen.
Storlek 4*3 meter ungefär.
Ligger utanför detaljplan.
Behöver jag bygglov för att bygga in denna app det blir ett rum?
 
F frityreldarn skrev:
Hej. Ena hörnet på huset, ett hus med 2 plan där ena hörnet på undervåningen är en altan så att säga. Taket är övervåningen.
Storlek 4*3 meter ungefär.
Ligger utanför detaljplan.
Behöver jag bygglov för att bygga in denna app det blir ett rum?
I nuläget skulle jag säga ja (vi byggde inte en altan på det sättet för två år sen, med bygglov för "fasadändring"), efter 1 december nej.
Men kolla med kommunen.
 
  • Gilla
frityreldarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.