En fråga från en novis.
Funderar på att köpa en fastighet med ett litet hus på.
Tänker bygga till, kanske rent av bygga helt nytt.
Hur stor %del av tomten får man bygga på? Finns det sådana generella regler?
Finns det redan i kommunens detaljplan för varje fastighet hur mycket man får bygga till,bygga nytt? Alltså i procent?
Det jag menar är att dagens hus på fastigheten bara upptar ca9% av tomtytan. Tror jag har hört någonstans att maxytan man får bygga är 20-25% av tomten. Stämmer detta.
Tacksam för svar.