Har nu fått godkänt bygglov. Gick smidigt 2 veckor., inget krångel än så länge. Nu till frågan vi bygger med oinredd ö-våning och i bygglovet står att när ö-våning ska inredas ska bygganmälan lämnas in. Är bygganmälan detsamma som bygglov och får vi isåfall betala för ett nytt tillstånd :(? Brukar det vara samma pris för alla bygglov tex nybyggnad , altan ,ö-våning mm eller finns det olika prislistor beroende på vad man ska bygga?
 
Bygganmälan måste du ansöka om för att ens få börja med bygget.När du skickat in bygganmälan och valt ut en kvalitetsansvarig så kallas ni till ett byggsamråd hos kommunen,därefter kan du påbörja arbetet.
PS våran bygganmälan kostar 6000:- (Ekerö kommun)

mvh Niclas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.