1 154 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Bygglov - Ändra hustyp?
Hejsan,
Sitter i tankarna om att förvärva en hästgård som har allt som vår verksamhet kan tänkas behöva.
MEN gården saknar ett boningshus, de nuvarande ägarna har varit snälla och upprättat ett bygglov för ett Fiskarhedenvillan Måsen 1,5pl hus. Trevligt värre, men tycker det blir dyrt med 5,5m i byggnation. (helentrepenad)
Kollar runt på lite andra alternativ istället som får ner kostnaden.
Men, om jag helt skulle ändra till ett helt annat 1,5pl hus ifrån en annan leverantör, hur stor process är det?
Bara skicka in en komplettering eller blir det en ny vända med bygglovet?
Sitter i tankarna om att förvärva en hästgård som har allt som vår verksamhet kan tänkas behöva.
MEN gården saknar ett boningshus, de nuvarande ägarna har varit snälla och upprättat ett bygglov för ett Fiskarhedenvillan Måsen 1,5pl hus. Trevligt värre, men tycker det blir dyrt med 5,5m i byggnation. (helentrepenad)
Men, om jag helt skulle ändra till ett helt annat 1,5pl hus ifrån en annan leverantör, hur stor process är det?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Ring Bygglov i din kommun och fråga. Kan tänka mig att det skiljer sig från kommun till kommun. Kolla på MoveHome.Porsborg skrev:
Hejsan,
R
rolflidvall
Husägare
· Stockholm/Nacka
· 408 inlägg
rolflidvall
Husägare
- Stockholm/Nacka
- 408 inlägg
Nytt bygglov. Lämpligt nog publicerade MÖD igår 7/10 nio domar med anknytning till din fråga:Porsborg skrev:
https://www.domstol.se/mark--och-mi...ist:2020;CaseType_list:malenligtplanbygglagen
Yes, har beslutat om ett 2plans ifrån Eksjöhus, drog en helomvändning och vill få det rätt ifrån börjanM MetteKson skrev:
Tack för allas svar!
Klicka här för att svara