Hejsan,

Sitter i tankarna om att förvärva en hästgård som har allt som vår verksamhet kan tänkas behöva.
MEN gården saknar ett boningshus, de nuvarande ägarna har varit snälla och upprättat ett bygglov för ett Fiskarhedenvillan Måsen 1,5pl hus. Trevligt värre, men tycker det blir dyrt med 5,5m i byggnation. (helentrepenad)
Kollar runt på lite andra alternativ istället som får ner kostnaden.

Men, om jag helt skulle ändra till ett helt annat 1,5pl hus ifrån en annan leverantör, hur stor process är det?
Bara skicka in en komplettering eller blir det en ny vända med bygglovet?

H
Porsborg Porsborg skrev:
Hejsan,

Sitter i tankarna om att förvärva en hästgård som har allt som vår verksamhet kan tänkas behöva.
MEN gården saknar ett boningshus, de nuvarande ägarna har varit snälla och upprättat ett bygglov för ett Fiskarhedenvillan Måsen 1,5pl hus. Trevligt värre, men tycker det blir dyrt med 5,5m i byggnation. (helentrepenad)
Kollar runt på lite andra alternativ istället som får ner kostnaden.

Men, om jag helt skulle ändra till ett helt annat 1,5pl hus ifrån en annan leverantör, hur stor process är det?
Bara skicka in en komplettering eller blir det en ny vända med bygglovet?
Ring Bygglov i din kommun och fråga. Kan tänka mig att det skiljer sig från kommun till kommun. Kolla på MoveHome.

R
  • Gilla
Solblå och 1 till
  • Laddar…
Nytt bygglov. Och om det inte finns någon detaljplan eller övriga bestämmelser att förhålla sig till kan du kanske titta runt på andra husmodeller än bara 1,5 plans. Bestämmelser kan du kolla med kommunen.

• Gilla
Solblå
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Nytt bygglov. Och om det inte finns någon detaljplan eller övriga bestämmelser att förhålla sig till kan du kanske titta runt på andra husmodeller än bara 1,5 plans. Bestämmelser kan du kolla med kommunen.
Yes, har beslutat om ett 2plans ifrån Eksjöhus, drog en helomvändning och vill få det rätt ifrån början :)

Tack för allas svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.