3 443 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Bygglån i en bank och andra ärenden i en annan..
Är det fler som stött på knorr från er byggkreditivsbank om att ni har en annan bank med?Visst, jag kan förstå att att banken vill ha hand om alla ens pengar men det kan väl inte tvinga en.Vår budget har självklart spruckit och vi kontaktade banken som inte blev speciellt förvånade då vi fick för oss först att 1,2 skulle räcka till ett hus på 100 kvm och ett dubbelportsgarage(vi gör allt själva i princip)men då markarbeten drog över med 100 k och sambon glömde budgetera garaget(
) så insåg vi att vi får nog be om 400 till.Nåväl,förhandsvärdering gjordes till 1,8 och vår handläggare sa att visst, ni får pengarna.Men sen började han komma med små undermeningar till sambon att vi hade ju inte bytit bank än och att vi måste göra det först.På denna banks hemsida står klart och tydligt att att man inte behöver ha alla sina ärenden där.Nu börjar pengarna verkligen tryta och han hör inte av sig.Suck.Vi har verkligen ingen lust att hålla på att trixa med såna här saker nu när man har häcken full med andra saker.Börjar ruttna på handläggarens attityd och det är nästan så att man har lust att skita i att låna till de här extra pengarna av BES och istället gå till vår vanliga bank som "gör det möjligt" och sen flytta över hela kakan dit när huset i klart så kan han ju stå där med lång näsa.hehe.Har ni vart med om nåt liknande och hur gör man för att inte riskera högt blodtryck i kontakten med denna kapitalvärld..
Hej
Vi har byggkre. hos Handelsbanken och jag och min sambo har FSB. De nämnde inte ens att vi behövde ha alla affärer hos dem. Får se om vi får nån rabbat om vi flyttar allt dit men det får vi se när hela lånet ska läggas om
Vi har byggkre. hos Handelsbanken och jag och min sambo har FSB. De nämnde inte ens att vi behövde ha alla affärer hos dem. Får se om vi får nån rabbat om vi flyttar allt dit men det får vi se när hela lånet ska läggas om
Hej,
I samband med att vi förhandlade räntor och rabatter så besämde vi oss för att flytta allt till Nordbanken som beviljat vårt byggkreditiv. När det kommer till rabatter på räntor så är det mycket som spelar in, normalt är det nog så att man kan få något bättre villkor om man har alla sina affärer i samma bank.
Börjar ni reta er på er kontakt så skall ni nog kolla med er "vanliga" bank om inte de kan matcha de räntor ni erbjudits från annat håll. Man skall se till at ha en bankkontakt man har förtroende för!
I samband med att vi förhandlade räntor och rabatter så besämde vi oss för att flytta allt till Nordbanken som beviljat vårt byggkreditiv. När det kommer till rabatter på räntor så är det mycket som spelar in, normalt är det nog så att man kan få något bättre villkor om man har alla sina affärer i samma bank.
Börjar ni reta er på er kontakt så skall ni nog kolla med er "vanliga" bank om inte de kan matcha de räntor ni erbjudits från annat håll. Man skall se till at ha en bankkontakt man har förtroende för!
Klicka här för att svara