Minns jag rätt att allt över 50 eller 70 cm över markgenomsnittet kräver bygglov, storleken är fri, men för stora tak kräver lov, hur stora då?
Nu förstår jag varför en hade trappsteg ner till altan, för att få rätt höjd på golvet.
Hur är det med mindre som byggs/glasas in=boyta?
Är vi ovanligt petiga och följsamma i detta land?