Jag skulle föreslå att du prioriterar ned "tillgängliga hyfsat omgående". Bra hantverkare har i princip alltid orderboken full för lång tid frammåt.

H hempularen skrev:
Jag skulle föreslå att du prioriterar ned "tillgängliga hyfsat omgående". Bra hantverkare har i princip alltid orderboken full för lång tid frammåt.
Jag förstår det. Vi har hamnat i en sits där vi måste hitta en ny byggfirma till vårt bygge. Allt är klart för start och vi skulle ha varit igång med vår förra firma för en månad sedan.

Redigerat:
Och en liten varning: Om du söker hantverkare på olika förmedlingssidor, som Brabyggare, Offerta osv. så hittar du aldrig riktigt bra hantverkare, de har ingen anledning att "marknadsföra sig" på den typen av tjänster. Och omdömen som finns på nämnda sidor är väldigt ofta falska, skrivna av företagen själva.

Bästa sättet att hitta bra hantverkare är via personliga referenser, fråga kolleger, grannar, släktingar osv. I många fall är kön "väldigt lång" om du inte har personliga referenser, rekommendation från en tidigare kund (bra hantverkare är ofta lika petiga med att välja kunder, som du är på att välja hantverkare).

Många "byggfirmor" idag, är bara en säljorganisation, de säljer bara. När du skrivit kontrakt, börjar de leta hantverkare som de hyr in, i många fall från ngt. östland, och folk som aldrig har satt sin fot på en byggarbetsplats förut. De säljer så dyrt de kan till dig, och hyr in billigast möjliga arbetskraft.

Var observant och undvik dessa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.