2 104 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Bygger man allt med typ asp?
Ja, hur gör jag med ramen som laven skall ligga på o infästningar i väggen och sådant i bastun. Skall man använda sig av samma trämaterial där som ilavarna, eller kan man använda i princip vad som helst?
Då måste t.o.m. använda annat material eftersom asp inte finns att köpa som reglar, åtminstone har jag inte sett det. Det skulle dessutom vara absurt dyrt. Bygg ramen i vanligt regelvirke och klä in med asp. Så gjorde jag och ramen syns inte alls.
Klicka här för att svara