håller på och planerar för ett stort tvåbils/litet trebilsgarage (eller den rätta benämningen blir väl eg. verkstad) men har absolut noll erfarenhet av ett sådant bygge från grunden och tänkte höra om det är någon här som bygger/ska bygga något liknande så man kanske kunde få sig ett studiebesök,
kan även erbjuda mig som gratis arbetskraft i viss mån om det behövs :D

har läst, frågat o skissat en hel del om hur jag vill ha det och hur det bör göras och känner att den teoretiska biten sitter ganska bra men inget slår ju ren praktik..

Edit: kan tillägga att det såklart är ett budgetbygge på runt 100kvm utan att göra avkall på uppvärmningskostnaderna som ska bestå av luft/luftvärmepump med möjlighet till ytjordvärme till golvvärmen i ett senare skede

Redigerat:
Jag har byggt färdigt mitt garage på 74m2 (för 4 bilar ) här i Umeå. Jag kunde inte speciellt mycket praktiskt när jag började men med hjälp av böcker, webben och sunt förnuft blev det mycket lyckat. Golvvärme och bra ljus. ekonomin blev också bra då jag är sparsam av mig. Bra du gjuter in golvvärmeslang direkt, kostar inte mycket men kan vara guld värt. Är en rent hobbybils garage naturligtvis :-)

Vill du komma och titta eller bara utbyta idéer kring garage så är du välkommen, idag regnar det ju dessutom här i Umeå. finns på benny@steencon.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.