Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Bygge av lada med verkstad

1. Oldboy
    Medlem · Skåne · 5 868 inlägg

Oldboy

Medlem
    Överraskas varje gång av hur förbaskat trevligt det är att titta på ett riktigt trähusbygge! :)
    Extra kul att se hur ni jackat ur panelbrädorna runt fönstret för att passa in över- resp undervattbrädan. Det bara måste jag tycka om eftersom jag gjorde likadant när jag bytte gavelpanel för ett par år sedan. :cool:

Vilken funktion har de där små snedställda listerna i nederkant av väggfacken?

• Laddar…
  2. A
    Medlem · Skåne · 863 inlägg
    Tack! Det är roligt att ha tid för både planering och utförande. Även om konsekvenserna är att man inte hinner klart innan vintern!

De snedställda listerna är lite av en improviserad kompromiss. Vindduken behöver klämmas fast, men vi ville inte skapa en hylla där eventuellt inträngande vatten blev stående.

3. A
  4. S
    Medlem · Stockholm · 836 inlägg

surfarn

Medlem
    Väldigt elegant!

• Laddar…
  5. hobbs
    Självbyggare · Bohuslän · 221 inlägg

hobbs

Självbyggare
    Otroligt fint! Både hantverket och resultatet. Det är nästan på pricken vad jag går och fantiserar om att bygga, så den här tråden är guld värd.

• Laddar…
  6. J
    Husägare · 11 inlägg

joakimbrodd

Husägare
  7. A
    Nej, inte direkt. Det är ganska ofärdigt inne, och nu ett stökigt upplag av virke och verktyg fram till våren...

8. K
    Medlem · 41 inlägg

Katthatt

Medlem
    Snyggt bygge! Är tanken att ni ska tjära hela alltet eller?

9. A
    Nej, det ska vara obehandlat är tanken.

10. K
    Medlem · 41 inlägg

Katthatt

Medlem
    Kommer bli grått och snyggt tror jag.

• Laddar…
  11. Ulltand
    Medlem · 7 083 inlägg
    Mycket fint! Vore trevligt med lite fler bilder på olika detaljer!

• Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.