Raptor50 skrev:
Tror nog du kan få 100 tals som är intresserade av detta.
Håller på med en stuga som är uppkopplad på nätet via ett mobilt brädband, det som styrs för nuvarande är endast en väder station, men planen är mycket mer.
Har en egen tråd med mitt bygge här på byggahus, så det skulle vara roligt att kunna få "live" bilder från stugan också.
Ser att många som redan är anmälda har mer inlägg än, mig, så jag ligger nog långt ned i kön tydligen. Men roligt skulle det vara.. Något kamera kommer det nog ändå upp, men då blir det nog lite mer i egen regi.
Ska påbörja min husrenovering i helgen, live-bilder när det väl händer nått låter perfekt för en bakisdag ;)

Jag anmäler mig som frivillig!

Jag jobbar som IT-konsult och har jobbat med några av de största telecombolagen och mobiltillverkarna inom Sverige och Europa samt ett av väldens största möbelvaruhus som utvecklare. jobbar dagligen med Windows MAC och linux. I mitt hem finns en två MACbook pro fyra PC(windows) och fyra Iphones. så tekniken och intresset är det inte någon brist på.
har så klart infällda nätverkskontakter i alla rum (ej kök och badrum) samt trådlöst nätverk och en QNAP NAS.

En spontan reflektion:
Tråden fylls snabbt upp med frivilliga IT-nördar som vill testa nya prylar. Vore det inte intressant att låta en normal människa testa en av kamerorna? :)

Jag själv kvalar in som IT-nörd och är därför inte aktuell.

Håller med och kontrar med att jag har en sambo som inte är it nörd som ska få testa att koppla in den och få ge sina synpunkter.

Självklart efter att jag har lekt med den och gjort en fabriksåterställning :p

limen skrev:
En spontan reflektion:
Tråden fylls snabbt upp med frivilliga IT-nördar som vill testa nya prylar. Vore det inte intressant att låta en normal människa testa en av kamerorna? :)

Jag själv kvalar in som IT-nörd och är därför inte aktuell.
Jag kan väl delvis hålla med dig men samtidigt inte...

Jag tycker att eftersom det finns tre stycken så borde en så kallad IT nörd och en utan några större IT erfarenheter samt en någonstans i mellan.

för det finns säkert möjligheter som den utan större kunskaper inte bryr sig om att testa eller göra med som en IT nörd gärna försöker sig på. Man kan ju testa saker olika mycket o gå på djupet eller skrapa på ytan med fabriksinställningar all beror på behov och intresse.

Men att vi ska komma här och berätta för byggahus.se hur de ska göra sitt val är fel. De kan sitt jobb och vi får lita på att de väljer de personer de tror kan ge en bra och representativ feedback för hur "allmänheten" upplever/tycker om produkten.
Så föregående stycke var en parentes till alla andra inlägg.

Bara för man är it-nörd så betyder det inte att man är expert på ip-kameror. Det är som att alla hantverkare skulle vara elektriker eller rörisar bara för att de är hantverkare. Jag tex har inte ens installerat en web-kamera(de har alltid varit inbyggda i datorn) trots att jag jobbat med it i 16år.
Grejen är att som man, som jag.
, har vana av att utvärdera olika produkter. Tex bedöma om mjukvaran är användarvänlig, hur lätt det är att installera och konfigurera kameran osv.

Jag anmäler intresse att testa en sådan kamera.

Det kan vara en intressan produkt att testa då vi håller på att bygga ut och håller på att automatisera vårat hus med olika produkter.

Har standard datorvana med möjlighet att testa på både iPhone och Android samt det lokala nätet hemma.

//Tommy

Jag anmäler mig till denna test.
Jag tror jag kan tillföra en del då jag tidigare testat motsvarande övervakningstjänst hos en av våra stora teleoperatörer. Det vore bra att kunna återkoppla och ge en jämförelse på hur denna kamera fungerar kontra den som används i deras tjänst.

Pulser skrev:
Jag är intresserad. Arbetar idag som testare av nätverkskameror för ett ledande bolag. Har ett dussin kameror hemma installerade.

Är intresserad för att se hur konkurrenters kameror fungerar. Bor idag i hus.

/Andreas W
Andreas, oavsett om du får ett ex här att testa (?) så vore det ju väldigt intressant att se lite bilder på det du jobbar med och reflektioner kring produkter utifrån det....!

Jag är intresserad av att testa kameran.

Är teknikintresserad och har i dagsläget koll på temperaturer, elmätarna samt ett larm på huset.
Det jag saknar är kameraövervakning.
Har en Andrioid-lur jag brukar ha koll på det jag kan i huset med medan jag är bortrest.

Hejsan

Jag tycker det skulle vara mycket intressant att få vara med och testa denna kamera. Efter några inbrott i närområdet det senaste året har jag funderat en del kring att byta ut vårat villalarm med någon form av kameraövervakning, så jag har lite koll på de bitarna redan. En kamera av den här modellen skulle kunna vara perfekt och funkar den bra, vilket jag naturligtvis kommer att testa på alla håll och kanter så kan det bli några stycken sen. Vi har även en hund som kommer få agera testobjekt då han är hemma själv, så det kan även bli en bedömning av om kameran är husdjursvänlig, dvs fungerar som larm utan att larma för husdjur. Kommer att testa bl.a. mot en android-telefon och en iPad samt PC.

Besitter ett analytiskt sinne och ett granskande öga :)

Mvh Thomas

Gokväll

Jag har ingen aning om hur många inlägg jag har bidragit med under åren på byggahus.se, så där tror jag nog inte jag har något att komma med. Däremot tror jag mitt "use case" (användarfall) kan vara intressant och det är nog en väl så lämplig kandidat för denna produkt.

Jag och frun flyttar nämligen söderut till nytt hus om någon vecka men kommer att veckopendla och bo i övernattningslägenhet (pga arbeten) på den ort vi bor just nu. För tryggheten att veta att villan är ok under jobb-veckorna har vi har diskuterat att sätta in någon form av larm som är kopplat till larmtjänst eller närmaste granne. Men denna pryl verkar ju vara smartare då man kan se live om det händer något, eller om man bara vill kika efter så villan är ok, så att man kan sova lugnt på distans. Fantastiskt att kunna bygga ut med fler givare mm. Så, ja vi är jättesugna på att testa och dela med oss av våra erfarenheter.

Har även en båt som skulle kunna fungera som testobjekt om det är intressant.

MVH
NiB

Jag har larm idag och håller på att leta efter rätt typ av IP-kamera. Kanske denna faller mig på läppen. Det svåra är ju att veta att det blir rätt kamera när man köper, perfekt att kunna testa denna. Jag provar gärna!

mvh
Göran

Hej
Jag kan också tänka mig att testa denna kamera i vårt hus. Har letat efter IP kamera för att kunna övervaka hemma samt kolla till hunden när man jobbar. De jag har provat har falsk larmat på vår hund det har varit lite tröttsamt.

Ja så lite om huset kameran skulle monteras i då också kanske. Öppen planlösning på plan ett har ett trådatlarm i dag. Sen det är KNX i huset som är samman kopplat med larmet samt Sonos i några zoner. Så hade varit trevligt och koppla samman det med kameran för att få ett komplett skydd av hemmet. Utan en massa falsk larm som de som jag testat förut get. Huset är uppkopplat med fiber så kan få bra hastighet på det vid test.

Sen under sommaren kanske montering i husvagnen för övervakning av förtältet med mobil uppkopling då.

Om oss då jag teknik intresserad men har en som håller i mot hemma när man kommer med för slag på ny teknik saker. Frugan vill att det bara kopplas in och sen skall det fungera som sagt har ingen förståelse om det kan vara små installations problem i början. Håller på med kvalitet mot kund och vet att saker bara skall fungera och felsökning tar tid för dem. Nu är det inte IT utan på transport sidan som jobbar och där får det inte gå fel som sagt.

Mvh Jonas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.