Ok, kalla mig småaktig, men jag tycker att det borde finnas en gräns för när man får delta i byggahus.se:s tävlingar. Lite liknande de regler som gäller för att göra reklam för firmor, hantverkare m.m. Tävlingarna borde ju vara ämnade för oss som faktiskt använder det här forumet.

Jag tycker att det kryllar av folk som bara reggar sig på forumet för att vara med i tävlingarna, eller en specifik tävling. Tror att det finns tonvis av sådan reggade personer här. Men det kanske fyller sitt syfte i sponsorintäkter m.m. med många medlemmar :-).

Ja ja kalla mig gärna småsint, men min åsikt är att tävlingarna ska vara för medlemmarna på forumet. oss riktiga alltså :p.

Man bör vara minst Forumgud för att få delta! ;)

• Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
Ha ha minst!

M
Vilket käbbel och laviner av onödiga inlägg det skulle bli av alla som ville få upp sin inläggsmängd...

• Gilla
fnysis
  • Laddar…
Alla gynnas ju av att det kommer nya medlemmar. Har man väl tagit sig över tröskeln att skaffa ett konto så minskar tröskeln till att faktiskt bidra med något.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Utan nya medlemmar skulle ju forumet dö ut, är ju inte kul att bara för er gamla rävar att sitta och diskutera samma saker om och om igen. Så att inte låta oss nybörjare vara med och tävla är ju löjligt. Gillar du inte tävlingskonceptet så är det ju bara att inte tävla. Tror det är många som inte skriver så mycket med ändå läser en massa trådar för att lära sig.

Skulle det finnas krav på antal inlägg för att tävla skulle ju folk skriva massa strunt vilket redan påpekats. Och dessutom när man läser runt i forumet så ser man flera "gamla" medlemmar som jag tycker skriver onödiga saker som egentligen inte bidrar med så mycket och det skulle bara vara jobbigt om det blev mer sådant för att jaga inlägg.

Isf kanske någon tids gräns, att man måste varit medlem något viss tid, för att nu stoppa dom som bara reggar sig för en viss tävling.

Det är ingen användare på forumet som gynnas av att folk reggar sig för en specifik tävling. Kolla gärna hur många av de medlemmar som nyreggar sig, varje vecka, för varje tävling och se vilka som sen använder forumet. Skulle tro att det är en försvinnande liten andel.

• Gilla
oceanis
  • Laddar…
dthompa skrev:
Utan nya medlemmar skulle ju forumet dö ut, är ju inte kul att bara för er gamla rävar att sitta och diskutera samma saker om och om igen. Så att inte låta oss nybörjare vara med och tävla är ju löjligt. Gillar du inte tävlingskonceptet så är det ju bara att inte tävla. Tror det är många som inte skriver så mycket med ändå läser en massa trådar för att lära sig.

Skulle det finnas krav på antal inlägg för att tävla skulle ju folk skriva massa strunt vilket redan påpekats. Och dessutom när man läser runt i forumet så ser man flera "gamla" medlemmar som jag tycker skriver onödiga saker som egentligen inte bidrar med så mycket och det skulle bara vara jobbigt om det blev mer sådant för att jaga inlägg.

Isf kanske någon tids gräns, att man måste varit medlem något viss tid, för att nu stoppa dom som bara reggar sig för en viss tävling.
Jag menar inte att nya medlemmar inte ska få tävla. Det tråkiga är när folk regelbundet reggar sig på forumet med enda syfte att delta i en tävling. Att dessa sedan vinner tävlingarna visar ju det att det lönar sig. Tävlingarna är alltså inte till för oss som använder forumet regelbundet, utan fyller förmodligen någon annan funktion.

Men det är som sagt bara min åsikt. Helt ok om man har en annan.

• Gilla
oceanis
  • Laddar…
Kan nog också tycka att man borde prioritera dom medlemmar som faktiskt är aktiva, säg att gränsen skulle gå vid 100 inlägg då har man i alla fall hängt med i diskussioner och kanske även bidragit med bra svar.

M
Det blir nog svårt att begränsa tillgängligheten till tävlingarna utan att det blir någon effekt på forumet i övrigt. Skulle man välja att man var tvungen att ha varit medlem i minst två månader t.ex så skulle man nog få en massiv höjning av medlemmar ganska direkt som då har till syfte att bara vänta på tävlingar och då faller syftet, och antal inlägg är nog inget bra då det helt säkert blir massor onödigt struntprat här (ja, det finns nödvändigt struntprat).

Hur man än vänder sig har man röven bakåt...

Jag tycker även att jag själv skulle få vinna någon tävling. Det är ju knappt jag brukar vinna en hundring på bingolotto ens.

Jasså, finns tävlingarna kvar. Har inte brytt mig sedan det var någon som vann tack vare bästa rimmet.

Gör ett lotteri av det istället. Antalet inlägg man gjort = Antalet lotter man får....:cool::o:D

Som jag förstått det har tävlingarna två huvudsyften.

* Vara ett trevligt inslag på forumet.
* Locka in nya medlemmar.

Båda de syftena är bra, eftersom alla medlemmar har nytta av huvudsyftena. Jag tycker också att nyttan av tävlingarna vida överstiger nackdelarna, som t.ex är att flera aktiva medlemmar upplever att folk bara registrerar sig för att få en chans att vinna grejor utan att bidra i övrigt eller att de upplevs som godtyckliga.

Början man mecka med specialregler så riskerar man att få en massa trista sidoeffekter, som nonsensinlägg, och kanske att huvudsyftena motverkas. Mitt förslag är alltså att man behåller tävlingarna precis som de är.

Akahigi
Stefan N skrev:
Kan nog också tycka att man borde prioritera dom medlemmar som faktiskt är aktiva, säg att gränsen skulle gå vid 100 inlägg då har man i alla fall hängt med i diskussioner och kanske även bidragit med bra svar.
Bra ide, brukar vara så det funkar för att få vara med i andra forums köp/sälj-delar, tex.

Jag föredrar de tävlingarna med motprestation i form av test och recension, då kommer tävlingen fler än bara vinnaren till nytta.

(Att jag själv vunnit just en sådan utlottning här har INGET med saken att göra, nejdå, absolut inte...;) )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.