1 319 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Byggahus.se kan inte skilja på energi och kronor
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
På detta forums startsida har det varit 2 artiklar som blandar ihop energi och pengar
Citat <får ut uppgifter om hur mycket huset borde dra i energi med olika alternativa värmekällor.>
Mer citat <Valet av värmesystem är oftast den faktor som påverkar energiförbrukningen mest>
Hur kan valet av värmekälla påverka husets energiförbrukning??
Valet av värmekälla påverkar kostnaden, och framförallt fördelningen mellan investering och driftkostnad.
VVS-ingenjören Mats-Ola Rasmusson vid företaget Strusoft är endera väldigt felciterad eller så vet han inte vad han talar om, företaget kanske borde heta Strutssoft.
Marlene Eskilsson borde varit med så pass länge att hon kan skilja på äpplen och päron.
Man blir ledsen.
Protte
Citat <får ut uppgifter om hur mycket huset borde dra i energi med olika alternativa värmekällor.>
Mer citat <Valet av värmesystem är oftast den faktor som påverkar energiförbrukningen mest>
Valet av värmekälla påverkar kostnaden, och framförallt fördelningen mellan investering och driftkostnad.
VVS-ingenjören Mats-Ola Rasmusson vid företaget Strusoft är endera väldigt felciterad eller så vet han inte vad han talar om, företaget kanske borde heta Strutssoft.
Marlene Eskilsson borde varit med så pass länge att hon kan skilja på äpplen och päron.
Man blir ledsen.
Protte
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Undrar om strutsföretaget har en slösaparameter i sitt program?
Protte
Protte
Jag är så gott som övertygad om att Mats Ola Rasmusson vet vad han talar om. Har dock inte verifierat detta på något sätt.
Jag uppfattar det så, att ett par ordval/meningsbyggnader vid artikelförfattandet landat lite "olyckligt". Har dock inte heller verifierat detta på något sätt.
I övrigt tycker jag att artikeln som sådan är väl så informativ och vederhäftig - fast dé é ju klart, jag är amatör och en högst ordinär husägare. Jag blir till och med nyfiken på den där mjukvaran för energiförbrukningsberäkning . . . jag blir inte alls
utan snarare
. . .
Peter
Jag uppfattar det så, att ett par ordval/meningsbyggnader vid artikelförfattandet landat lite "olyckligt". Har dock inte heller verifierat detta på något sätt.
I övrigt tycker jag att artikeln som sådan är väl så informativ och vederhäftig - fast dé é ju klart, jag är amatör och en högst ordinär husägare. Jag blir till och med nyfiken på den där mjukvaran för energiförbrukningsberäkning . . . jag blir inte alls
Peter
Tar du inte i lite nu? De där felskrivningarna är väl inte så mycket att bråka om. Man fattar ju vad de egentligen menar.prototypen skrev:På detta forums startsida har det varit 2 artiklar som blandar ihop energi och pengar
Man blir ledsen.
Protte
Artiklarna är ju inte några formelsamlingar i matematik direkt, där ett felplacerat tecken kan vara helt avgörande för slutresultatet.
Ska man hålla på med sådana petitesser så kan man också ifrågasätta om man får använda sig av termen "energiförbrukning" alls eftersom energi inte kan förbrukas enligt fysiken...
Nej, det där är inget att vara ledsen för
Däremot, om jag hittat rätt webbplats så tycker jag att den mjukvara som refereras till påminner väldigt mycket om den som finns på konsumetverkets hemsida, http://www.energikalkylen.konsumentverket.se.
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara