177 521 läst ·
1 361 svar
178k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
1. Se till att du är i "utökad svarsruta"D09 skrev:
2. Scrolla ner till "Bilagor" och klicka på "bifoga filer till inlägget"
4. I rutan som kommer upp, scrolla ner till filnamnet på bilden du vill ta bort och klicka på "ta bort"
5. Klicka på "stäng det här fönstret"
6. Ta bort attach-koden i inlägget
7. Spara ändring
Redigerat av moderator:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Obs! Detta går tyvärr bara att glra i desktopvarianten.
Har iPhone 4 o iOS 7.1.2 och det funkar inte. Blir en svart skärm o sen stängs den ner
Jag var tidigare en ganska flitig användare av Byggahus, men har inte använt forumet sen iphone-appen försvann. Testade nu och den är tyvärr lite för dålig för att jag ska börja använda den. Mitt enda use-case är egentligen att gå in lite då och då, kolla igenom senaste inläggen, hitta något intressant och ev svara på.
Iom att förstasidan "laddas om" varje gång jag går tillbaka från ett inlägg så och jag måste hämta om inläggen (igen) så blir det alldeles för krångligt för att orka gå igenom dagens inlägg, jag gav helt enkelt upp efter andra inlägget jag kollade på. Dessutom tog det väääldigt lång tid att gå tillbaka (den laddar om förstasidan och det verkar gå supertrögt?)
Hoppas verkligen att ni har möjlighet att fixa till detta, vill gärna komma tillbaka till forumet!
Iom att förstasidan "laddas om" varje gång jag går tillbaka från ett inlägg så och jag måste hämta om inläggen (igen) så blir det alldeles för krångligt för att orka gå igenom dagens inlägg, jag gav helt enkelt upp efter andra inlägget jag kollade på. Dessutom tog det väääldigt lång tid att gå tillbaka (den laddar om förstasidan och det verkar gå supertrögt?)
Hoppas verkligen att ni har möjlighet att fixa till detta, vill gärna komma tillbaka till forumet!
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Vilken app använder du - iphoneappen eller androidappen?bjolo360 skrev:Jag var tidigare en ganska flitig användare av Byggahus, men har inte använt forumet sen iphone-appen försvann. Testade nu och den är tyvärr lite för dålig för att jag ska börja använda den. Mitt enda use-case är egentligen att gå in lite då och då, kolla igenom senaste inläggen, hitta något intressant och ev svara på.
Förstår inte riktigt hur du menar med att förstasidan "laddas om". Menar du Startsidan eller Senaste?
Iphone-appen.
Alltså när man läst ett inlägg i forumdelen och trycker bakåtpilen, då förväntar man sig att man omedelbart kommer tillbaks till samma ställe man var på tidigare (alltså i listan av senaste), men istället laddas ju hela "senaste"-sidan om (vilket dessutom tar väldigt lång tid) och man känner dels inte igen sig eftersom nåt nytt inlägg har kommit och sen måste man trycka "hämta mer" typ tre gånger för att försöka hitta var man var i listan. Mitt användningscase att metodiskt gå igenom senaste dagarnas inlägg funkar det verkligen inte för (tyvärr)....
Alltså när man läst ett inlägg i forumdelen och trycker bakåtpilen, då förväntar man sig att man omedelbart kommer tillbaks till samma ställe man var på tidigare (alltså i listan av senaste), men istället laddas ju hela "senaste"-sidan om (vilket dessutom tar väldigt lång tid) och man känner dels inte igen sig eftersom nåt nytt inlägg har kommit och sen måste man trycka "hämta mer" typ tre gånger för att försöka hitta var man var i listan. Mitt användningscase att metodiskt gå igenom senaste dagarnas inlägg funkar det verkligen inte för (tyvärr)....
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Då förstår jag hur du menar. "Visa fler" fungerar inget vidare när man backar tillbaka. Ska försöka fixa en bättre lösning på detta.
Har nu uteslutande använt appen på mobilen och tycker att den funkar ganska bra! Jag retar mig på samma sak som ovan (samma beteende som på mobilversionen av webben) och på att appen ganska ofta glömmer var i tråden man var senast. Den laddar oftast rätt sida men kan få för sig att skrolla till toppen av sidan istället för till senaste olästa inlägget. Finns det bilder i inläggen så hoppar layouten något grymt innan alla bilder har laddats färdigt (vilken man sällan orkar vänta på)
En funktion som saknas är att kunna läsa/ bläddra i tråden samtidigt som man skriver.
Sen om man skrivit ett längre ( kommande ) inlägg så försvinner "skicka knappen" nedåt och gömmer sig och man måste markera en bokstav och scrolla ned.
Bra jobbat med appen
Mycket bättre än webbläsaren
Sen om man skrivit ett längre ( kommande ) inlägg så försvinner "skicka knappen" nedåt och gömmer sig och man måste markera en bokstav och scrolla ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat med appen
Mycket bättre än webbläsaren
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
När man ska svara på ett pm ligger skicka-knappen nerskjuten och dold under undernavigeringen så att man inte kan komma åt att klicka på den.