Om ingen framfört åsikter så skulle byggahus.se aldrig varit så stora som de är idag. Det är bara Apple som kan skita i vad folk tycker och ändå lyckas ;)

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
daniellindholm skrev:
Om ingen framfört åsikter så skulle byggahus.se aldrig varit så stora som de är idag. Det är bara Apple som kan skita i vad folk tycker och ändå lyckas ;)
:):)

• Gilla
petrho
  • Laddar…
Dryga 20 sekunder att komma igång med den nya appen. Dags att ta reda på vad som händer under dom sekunderna.

Müssli skrev:
Jag gnäller inte utan konstaterar bara att jag inte kommer besöka forumet utan Tapatalk. Idag är jag aktiv på 7 olika forum via programmet och jag kommer inte köra med olika appar för olika forum. Så enkelt är det. :)
Samma för mig, fast några fler forum. Svarar väldigt sällan via tapatalk men nästan all läsning går den vägen.

Hemmakatten
Har inte upptäckt den här tråden tidigare. Har nu ägnat ett dagar att läsa igenom alla inlägg.

Jag måste också, tyvärr, sälla mig till alla de medlemmar som är kritiska till avknoppningen från Tapatalk. Jag har en android-mobil och "vanliga" Tapatalk installerat, dvs. Tapatalk ID. Och jag, liksom många andra, har ett antal forum, som läses via Tapatalk. Även min mobil är "överfull" och ytterligare en app är inte aktuellt på min snart två år gamla HTC med begränsat utrymme. Använder tapatalk dagligen, läser bl.a. Byggahus i sängen innan jag somnar. Utan Tapatalk kommer mitt engagemang i Byggahus minska.

Jag har i dagsläget ingen reklam vare sig på Tapatalk eller via datorn när jag läser Byggahus.se. Jag verkligen avskyr reklam även om jag gärna läser om (viss) ny teknik, nya inredningstrender, trädgårdsverktyg mm. Men jag vill välja själv tillfälle att läsa detta. Att använda en app där jag blir påtvingad reklam kommer inte att ske.

Jag tillhör verkligen "de gamla rävarna". Snart 9 år på detta forum och jag har varit aktiv hela tiden och även varit moderator (obetald, numera kanske de får betalt) under en tid. Allt engagemang har naturligtvis gjorts på grund av att det har varit både roligt och lärorikt. I början mest frågor och numera mest svar.

Att forumet hela tiden varit för och med enbart konsumenter är den stora behållningen och forumets styrka. Mig veterligt finns inget liknande forum.

Jag tycker det är olyckligt, precis så som många andra skriver, att man begränsar och försöker styra medlemmarna till/via vissa kanaler för att kunna visa reklam. Det känns lite - snikigt.

Det vore intressant om man la ut frågan om Tapatalk under "Övriga diskusasioner, Övrigt" som läses av så många fler medlemmar än de som läser i "Information". Tror man skulle få många, många fler svar.

Jag hoppas att mitt inlägg här kan ha en liten påverkan för forumets fortsatta utveckling.

• Gilla
Bowman och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Denna tråd kan jag inte komma in på från datorn. Får hela tiden felmeddelanden. Alla andra trådar kommer jag in på. Skumt. Skriver detta inlägg, och mitt förra, via Tapatalk.

Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Denna tråd kan jag inte komma in på från datorn. Får hela felmeddelanden. Alla andra trådar kommer jag in på. Skumt. Skriver detta inlägg, och mitt förra, via Tapatalk.
Helt klart skumt. Vad får du för felmeddelande? Allt jag skrivit i tråden är via datorn. Läser mycket från mobilen/plattan men skriver i princip enbart via datorn.

Vad händer om du klickar på denna direktlänk till ditt citerade inlägg? http://www.byggahus.se/forum/inform...ar-iphone-och-android-app-33.html#post1656477

Alfredo skrev:
Helt klart skumt. Vad får du för felmeddelande? Allt jag skrivit i tråden är via datorn. Läser mycket från mobilen/plattan men skriver i princip enbart via datorn.

Vad händer om du klickar på denna direktlänk till ditt citerade inlägg? [länk]
Jag fick "du har angivit ett ogiltlig ämne...."

Det blir samma oavsett tapatalk eller byggahus-appen.

Redigerat:
Tycker appen verkar funka ok men som fler sagt,blir ytterligare en app istället för samlat i tapatalk

Hemmakatten
Alfredo: Som jag skrev så kan jag inte öppna tråden från datorn och kan därför inte klicka på länken därifrån.

Har Firefox o IE, men brukar använda Firefox bl.a. eftersom jag där vet hur jag gör inställningar för att slippa reklamen.

Men - mer av en slump än en klok tanke - fick jag för mig att logga ut från Byggahus och prova att läsa tråden som icke-medlem. Och se - det gick alldeles utmärkt.

(Vete fasiken varför det fungerar om man inte är inloggad. I mitt yrkes- och privatliv är jag bara intresserad ATT det fungerar och skitsur när det inte gör det.)

Hemmakatten skrev:
Alfredo: Som jag skrev så kan jag inte öppna tråden från datorn och kan därför inte klicka på länken därifrån.

Har Firefox o IE, men brukar använda Firefox bl.a. eftersom jag där vet hur jag gör inställningar för att slippa reklamen.

Men - mer av en slump än en klok tanke - fick jag för mig att logga ut från Byggahus och prova att läsa tråden som icke-medlem. Och se - det gick alldeles utmärkt.

(Vete fasiken varför det fungerar om man inte är inloggad. I mitt yrkes- och privatliv är jag bara intresserad ATT det fungerar och skitsur när det inte gör det.)
Gissar att man håller på med "förberedande" arbete inför tapatalks uteslutande alternativt förberedande arbete med grupper och rättigheter... ;)

Hemmakatten skrev:
:o:o:o och då har jag ändå inte öppnat skumpan än...

Hemmakatten
Felmeddelandet lyder: "Database error".

Har nu flera ggr loggat ut och in som medlem och oavsett webbläsate så går det utmärkt att läsa alla trådar om man inte är inloggad.

Hemmakatten skrev:
Felmeddelandet lyder: "Database error".

Har nu flera ggr loggat ut och in som medlem och oavsett webbläsate så går det utmärkt att läsa alla trådar om man inte är inloggad.
Antar att Hemmakatten som sk forumsgud kommer tillhöra en grupp vars rättigheter strular just nu... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.