177 504 läst ·
1 361 svar
178k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag har precis testat och kommit fram till att man i dagsläget tyvärr inte kan få notiser omedelbart utan att få mail omedelbart. Jag hoppas detta går att åtgärda framöver eftersom vi går mer och mer ifrån mailen till andra snabbare media som t ex notiser._coffe_ skrev:
Skickat från Byggahus appen
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Nej, jag tror inte Tapatalk finns som gratisvariant, åtminstone inte längre. Har för mig att Tapatalk gav bort den gratis till Androidanvändare i samband med att de lanserade Androidvarianten för att komma in på marknaden.Bowman skrev:
Ser nu när jag kollar i Google Play att de gör samma sak med Tapatalk HD för android.
Måste annars bara tillägga att jag är väl en av de få som gillar appen. Reklam eller ej, det är väl inte så många som bojkottade Facebooks app sen den fick reklam? Det är väl bara att scrolla vidare?
Mitt tittande på forat här ökat tusenfallt sen jag laddade ner appen. Nu är jag inne konstant och tittar. Jag är bara positiv till det!
Ser dessutom en utvecklingpotential i appen att i framtiden även få in artiklar och dylikt.
Öppningstiden på appen på min Samsung galaxy 3 är typ 1,5 sekund även då jag kör med tvångsstänging av alla appar vid låsning av telebobon.
Sent from my GT-I9300 using Byggahus.se mobile app
Mitt tittande på forat här ökat tusenfallt sen jag laddade ner appen. Nu är jag inne konstant och tittar. Jag är bara positiv till det!
Ser dessutom en utvecklingpotential i appen att i framtiden även få in artiklar och dylikt.
Öppningstiden på appen på min Samsung galaxy 3 är typ 1,5 sekund även då jag kör med tvångsstänging av alla appar vid låsning av telebobon.
Sent from my GT-I9300 using Byggahus.se mobile app
Det som gör folk upprörda är att de gillar att ha alla forum samlade i en app, dvs Tapatalk! Men denna ska Byggahus blockera!_coffe_ skrev:Måste annars bara tillägga att jag är väl en av de få som gillar appen. Reklam eller ej, det är väl inte så många som bojkottade Facebooks app sen den fick reklam? Det är väl bara att scrolla vidare?
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag kan bekräfta att Byggahus appen är långsammare i iOS än Tapatalkappen första gången den öppnas. Jag har klockat Byggahus appens initiala starttid till 12-16 sekunder medan Tapatalk tar 4 sekunder för att göra samma sak. Jag har påtalat detta för Tapatalk och hoppas det går att snabba upp. Det verkar som om det hämtas något från deras server som gör den initiala starten långsammare.zenobia skrev:
Per Eskilsson skrev:
Per Eskilsson skrev:
Jag får inte riktigt ihop resonemangen ovan. Oavsett app verkar funktionaliteten ligga rätt mycket i "Tapatalks händer".Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Ja, idag ligger mycket av funktionaliteten i Tapatalks händer. Men det behöver inte betyda att kommer att vara så för all framtid.
Som jag sagt tidigare vill vi att ni ska ha Byggahus "top of mind", inte Tapatalk. Vi vill ha statistik samlat på ett ställe. Det får vi om alla appanvändare kör en och samma app. Vi vill kunna välja om vi vill visa annonser eller inte (och för vem). Det kan vi om vi kör en egen app.
Detta är en förändring som gynnar Byggahus, inte forna Tapatalkanvändare, därav denna diskussion.
Som jag sagt tidigare vill vi att ni ska ha Byggahus "top of mind", inte Tapatalk. Vi vill ha statistik samlat på ett ställe. Det får vi om alla appanvändare kör en och samma app. Vi vill kunna välja om vi vill visa annonser eller inte (och för vem). Det kan vi om vi kör en egen app.
Detta är en förändring som gynnar Byggahus, inte forna Tapatalkanvändare, därav denna diskussion.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Nej ok, oavsett så tycker jag ni går ni bakåt i utvecklingen.Per Eskilsson skrev:Nej, jag tror inte Tapatalk finns som gratisvariant, åtminstone inte längre. Har för mig att Tapatalk gav bort den gratis till Androidanvändare i samband med att de lanserade Androidvarianten för att komma in på marknaden.
Ser nu när jag kollar i Google Play att de gör samma sak med Tapatalk HD för android.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Med den egna appen skulle man i förlängningen kunna tänka sig att de som är annonsbefriade i appen också är annonsbefriade i webbläsaren.