Nimajneb skrev:
Förvånande när man läser o inser hur många som använder IPAD bland forummedlemmarna
Jag tror de allra allra flesta iPad användare surfar via Safari.

Tapatalk HD via iPad oftast. Värt "hur mycket som helst" att slippa reklamen.

Ingen Tapatalk och reklam kommer nog att minska mina besök på BH. Trådhanteringen är mycket smidigare via Tapatalk jämfört med Safari eller Chrome på paddan.

Se åtminstone till att det kommer en betalapp utan reklam ...

• Gilla
Himmapularen
  • Laddar…
TeroM skrev:
Se åtminstone till att det kommer en betalapp utan reklam ...
Ställer mig i kön för reklamfri App!

Och appen bör kunna läsa alla andra forum jag är intresserad av pss som Tapatalk.

Jag hängde en del på Sawmillcreek tidigare, men det har bara blivit något enstaka besök sedan jag gick över till Tapatalk, eftersom de vägrar att göra forumet tillgängligt via appen. Australensiska woodworkforums finns med, så nu kollar jag en del där. Det finns en massa trevliga forum att hänga på. Jag vill ha allt i samma app.

• Gilla
Himmapularen
  • Laddar…
Jag har förståelse för att ni behöver reklamintäkter men får ni betalt per klick så är det inte mycket till bidrag från mig. Skulle bli mer om det går att köpa sig reklamfri ...

Safari vs Tapatalk HD, inte svårt att välja!

ImageUploadedByTapatalk HD1355433770.377245.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk HD1355433789.239909.jpg
Skapa konto

• Gilla
hansdj och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår inte logiken med att stoppa tapatalk, om nu BH appen är i grund o botten samma sak som Tapatalk vanliga app.

Tänk om Tänk Rätt!

Tapatalk HD är ju en ren fröjd att jobba med när man hoppar runt mellan olika forum.

Per Eskilsson skrev:
Jag ser inte Tapatalk som en standard för forum som du gör. Jag ser Tapatalk som en mycket bra app som gör det enkelt att använda forumet via mobilen. Problemet med Tapatalk konceptet är att det inte är något vidare för oss som sajt, vi lever ju på annonsvisningar. Användarna betalar 20 kr (vilket inte är så mycket för de flesta) och får då tillgång till foruminnehåll reklamfritt. Tapatalk är bra för Tapatalk och dess användare men mindre bra för oss sajtägare.

Vår Byggahus app är en Tapatalk app, den ser precis likadan ut och den beter sig precis likadant (förutom att vi labbar med annonser). Om vi ska visa annonser eller inte i den får vi utvärdera. I vilket fall som helst så vill vi att besökarna ska ha Byggahus top of mind och inte Tapatalk. Därför vill vi slussa över våra Tapatalk användare till Byggahus appen.
Kan ni inte lägga in reklamen som vanliga forumposter så syns den oavsett vilket sätt eller app man använder för att läsa med?

• Gilla
sandhall
  • Laddar…
Kan man ställa in den nya Appen på att förbli inloggad? Den förra hade denna feature och det rockar, men nu blir jag utslängd när jag går ur appen och det är som julafton utan snö.
(Kör Android på en Motorola Razr.)

Någon annan som inte kan ladda upp bilder med appen? Får meddelade om att jag inte är inloggad (det är jag) eller att jag saknar "permissions".

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus

Tor H skrev:
Någon annan som inte kan ladda upp bilder med appen? Får meddelade om att jag inte är inloggad (det är jag) eller att jag saknar "permissions".

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
1355470104316.jpg
Skapa konto

Det funkar för mig, tror ditt problem hänger ihop med att vissa blir utloggade.

a2011 skrev:
Efter uppdateringen måste jag välja logga in varje gång jag startar appen :-( Är det jag som missat någon inställning eller är det en ny "feature"?
En ny version är nu uppladdad i Google Play. Versionen heter 2.4.2.6. och bör finnas tillgänglig i butiken inom några timmar. Den nya versionen ska åtgärda problemen med att vissa användare blir utloggade.

Nu finns det ytterligare en version, en version 2.4.2.7 för nedladdning i Google Play. Sorry för de täta uppdateringarna.

• Gilla
bobas
  • Laddar…
Hur funkar det med notiserna i iphone/ipad?
Jag får upp notiser på alla bevakade trådar, även såna där jag inte vill ha "mail", den inställningen verkar inte gå igenom vidare till appen. Eller hur skall jag ställa in appen? Vill inte ta bort bevakningarna.

Nu funkar inloggningen bra för mig, ett reklamfritt (betal?)alternativ så blir jag helnöjd!

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.