Här gick det av någon anledning dubbelt åt pepparn när jag försökte gilla ett inlägg varpå Chrome hängde sig och det dök upp ett felformaterat felmeddelande.

Screen Shot 2013-03-19 at 5.53.37 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oj då! Jag skriver upp det på listan över buggar..

Det ser ut som att serven har varit lite överbelastad precis samtidigt som du klickade på gilla. Och av någon skum anledning så gav den dig felsidan i en popup istället. Det där borde inte kunna hända.

Fram till uppdateringen så hade jag möjlighet att redigera våra inlägg, iom uppdateringen så har denna möjlighet försvunnit helt... Så efterlyser denna möjlighet igen!

Lantbrukarparet skrev:
Fram till uppdateringen så hade jag möjlighet att redigera våra inlägg, iom uppdateringen så har denna möjlighet försvunnit helt... Så efterlyser denna möjlighet igen!
Man har möjlighet att redigera sina inlägg en kortare stund efter det att de skapats. Jag tror att det är tre timmar.

Jag tycker denna begränsning är vettig. En tråd skulle nog kunna bli rätt obegriplig och svår att följa om alla kontinuerligt skrev om sina tidigare inlägg. I princip skulle man nästan vara tvungen att varje gång läsa om tråden från början, vilket nog inte vore så lyckat.

P
Jag vet inte om detta är rapporterat att 'senaste inläggen' kommer upp över annat. Jag har börjat se det lite då och då den senaste tiden. Hela 'senaste inläggen' sektionen följer med när man skrollar. Sen kan man fråga varför det är såååååå många reklam poster så senaste inläggs sektionen kommer två-tre skärmar ner.
Chrome + Windows 7

senaste.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En fråga. Ni har inte funderat på att köra en sep. Test miljö för nya releaser? Med livedata. Har jobbat sisådär 25 år med IT. Och lärt den hårda vägen att testa är a och o. Tror säkert många här på bygga hus kan tänka sig beta testa nya rel. Med div. Browsers devicer etc. Så slipper du "slänga ihop" rättningar på kvällarna.

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Lantbrukarparet: Det fungerar för oss, jag förstår verkligen inte varför det inte skulle fungera för dig också.

TheStills: Jo, det är en bugg vi är smärtsamt medvetna om, förhoppningsvis så har vi snart en fix på g. :)

Gurkan: Jo, tanken har slått mig. Vi har en testmiljö som kör pseudo-live-data. Det vore en intressant ide att skapa en miljö som faktiskt var synkroniserad med live-miljön och att släppa in besökare på den. Det har en del svårigheter vi måste överkomma dock. Tex så lagras alla stilmallar i databasen. Men det är helt klart en intressant tanke.

Dataser kan replikeras (-:

Jag menar så länge ni inte ändrar schemat mellan releaser är det lugnt

Jo, kompletta databaser är ju (relativt) enkelt att replikera. Men att replikera vissa tabeller i en och samma databas är lite lurigare. Och sen så är det ju ändå så att vi faktiskt ändrar databasschemat mellan layouter. Speciellt drupal-delen av sidan, där ändras det nästan dagligen.

Edit: Jag säger inte att det är omöjligt att fixa och att det är en dålig ide, bara att det finns en del huvudbry på vägen. :)

Hmm jo då blir det svårt att testa alldeles oavsett om schemat ändras dagligen. Fast ni kanske kan paketera större uppgraderingar och minor releaser och prov trycka först. Beror lite på vilken utvecklingsmodell man följer RUP?

Skärmavbild 2013-03-24 kl. 11.45.20.png

Nix, fungerar som sagt Inte! :/

Däremot när jag skriver fel och blir redirectad så kommer mina användaruppgifter upp som sagt...

Hur går det med att åtgärda buggen med att ens användarnamn inte kommer upp som jag gång på gång påpekat att det inte fungerar?!

Skrev senaste inlägget den 24/3, nu 3 månader senare så fungerar det fortfarande INTE! Utan våra credentials kommer först upp då vi "skriver fel"...

Det går dåligt bl a eftersom vi själva inte lyckas återskapa problemet. Vilken webbläsare använder du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.