jag ska göra en utbyggnad på 6 gånger 11.5 alltså ungefär 70+70 kvm i 2 våningar.

I våning 1 blir det ett stort vardagsrum, hall med trapp och ett sovrum.

våning 2 blir det ett stort sovrum och 2 små sovrum och ett badrum.

min fråga då är hur reglar man bjälklag till andra våningen, måste man ha limträ eller hur gör man? för man kan väl inte bara ha reglar det håller väl inte på 6 meter spännvidd? och lika hur man gör vid trapp hållet?
tack tack för alla svar:)
 
Redigerat:
är det inga som har nå förslag? om man nu måste ha limträ, måste då golv reglarna ligga uppe på limträet eller sätter man regelskor på den?
 
  • Gilla
torpet81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.