TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Harplanerat en tillbyggnad på ca 4 x 5 meter.
Den skall innehålla badrum, sovrum och helst separat toalett.
Jag har tänk mig planlösningen som bifogad bild och tar gärna emot synpunkter och tankar. Kanske är det overkill med två toaletter? Kanske är det overkill med separat toalett?
Jag vill gärna ha badrumsingången från sovrummet och vill då inte att gäster skall behöva gå genom sovrum för att kunna nå toaletten.
Hur stort behöver ett sovrum vara för att det skall bli bekvämt att röra sig i och att städa? Vill ha säng minst 140 bred.
Alla fönster är tänkta att vara av typen som är "halvhöga", dvs sitter i övre del av vägg och fullt möjliga att möblera under och ingen insyn
Hjälp mig gärna att tänka, tänka om, tänka annat
Den skall innehålla badrum, sovrum och helst separat toalett.
Jag har tänk mig planlösningen som bifogad bild och tar gärna emot synpunkter och tankar. Kanske är det overkill med två toaletter? Kanske är det overkill med separat toalett?
Jag vill gärna ha badrumsingången från sovrummet och vill då inte att gäster skall behöva gå genom sovrum för att kunna nå toaletten.
Hur stort behöver ett sovrum vara för att det skall bli bekvämt att röra sig i och att städa? Vill ha säng minst 140 bred.
Alla fönster är tänkta att vara av typen som är "halvhöga", dvs sitter i övre del av vägg och fullt möjliga att möblera under och ingen insyn
Hjälp mig gärna att tänka, tänka om, tänka annat
Vem ska ha sovrummet? Är det master bedroom med eget badrum? Gästrum? Eller barn/tonår? Om det är det sistnämnda känns det trångt om det ska in skrivbord osv. Det lilla wc:t, är det mer som ett extra-wc för gäster? Inte helt fel med 2 toaletter men beroende på svar på ovanstående frågor kanske utrymmet behövs till annat?
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Sovrummet är avsett till mig, och är husets enda. Kommer bara att sova där, inget skrivbord eller annat är aktuellt. Möjligen en byrå för klädförvaring.S Solskensbonden skrev:Vem ska ha sovrummet? Är det master bedroom med eget badrum? Gästrum? Eller barn/tonår? Om det är det sistnämnda känns det trångt om det ska in skrivbord osv. Det lilla wc:t, är det mer som ett extra-wc för gäster? Inte helt fel med 2 toaletter men beroende på svar på ovanstående frågor kanske utrymmet behövs till annat?
Separata toaletten är mest för att jag inte vill ha gäster vare sig i sovrum eller badrum..
Hade från början tänkt en dörr även mellan WC och badrum men då blir det svårt att få in dusch och tvätt/tt i badrummet.
Ett alternativ är att skippa separat WC och utnyttja hela utrymmet till bad/WC/tvätt och eventuellt ha två dörrar in.
Kanske flytta ner mellanväggen så badrummet blir lite mindre och ta bort wc plus handfat i stora delen och sätta en dörr mellan badrum och lilla wc så ni kan komma åt båda från sovrummet och gäster kan komma åt lilla wc från sidan?
Nej men baserat på det så tycker jag att det är en bra plan!
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Jonatan79 skrev:
Känns som om det blir svårt att få plats med både dusch och TM/TT i badrummet då.
Men om jag tar bort tvättställ och WC blir det ju såklart plats över...
Klicka här för att svara