Hej
Helt ny här, och även ny på att bygga så hoppas på förståelse för detta!
Saken är den att jag ska bygga en enklare inspelningsstudio i en lada som vi har på gården. Tanken är att regla upp väggar utifrån ett befintligt röjt utrymme (bilden), och att lägga golv på befintligt plankgolv där alla brädor är välbehållna. Sen har jag tänkt att jag först täcker befintligt golv med någon slags underlagspapp. Men jag funderar på det här med isolering i golvet. Eftersom det finns befintliga bärande balkar så kan jag inte höja golvet hur mycket som helst, utan har då landat i att jag isolerar med nån form av cellplastisolering, som verkar vara en bra lösning när man har ont om plats. Men hur fäster jag isoleringen i regelverket, och hur gör jag med luftspalten som blir mellan isoleringen och det befintliga ladugårdsgolvet? Låter man den vara, eller fyller man det med nån slags lösull? Och nån som har tips kring vilken golvisolering av cellplast man ska köra på. Det finns ju en del att välja på. Priset är inte det viktigaste, jag lägger hellre lite extra vid bygge för att spara lite på uppvärmning framåt.