Hej,

Förra året lyckades jag få två trädgårdsbänkar som skulle kastas. Jag skulle tro att de har varit i offentlig miljö så de är rätt grova men jag älskar dem :) Nu vill jag bygg ett stort bord som passar till bänkarna. Alltså med rätt tjocka plankor som skiva. Jag har tummen mitt i hand så funderar på om jag kan använda underreden från begagnad bord och sätta ihop? Eller vad har ni för tips? :)

Tanken är att det ska bli som nedan. De avlånga sakerna är bänkarna. Den stora saken är bordet och de runda är stolar 😅

• Skiss över ett trädgårdsmöblemang med två avlånga bänkar, ett stort bord och runda stolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Supermaggan Supermaggan skrev:
Hej,

Förra året lyckades jag få två trädgårdsbänkar som skulle kastas. Jag skulle tro att de har varit i offentlig miljö så de är rätt grova men jag älskar dem :) Nu vill jag bygg ett stort bord som passar till bänkarna. Alltså med rätt tjocka plankor som skiva. Jag har tummen mitt i hand så funderar på om jag kan använda underreden från begagnad bord och sätta ihop? Eller vad har ni för tips? :)

Tanken är att det ska bli som nedan. De avlånga sakerna är bänkarna. Den stora saken är bordet och de runda är stolar 😅
Om det ska gå ute är det inte säkert ett underrede till ett innebord håller, men har du ett underrede till ett bord gjort för att stå ute funkar det säkert.

• Älska
Supermaggan
  • Laddar…
Jag gillar sten och betong (pga röthärdigheten) men har själv använt en befintlig hög stubbe som underlag för en gammal kvarnsten som agerar bord.

• Älska
Supermaggan
  • Laddar…
Tack för
Frustrator Frustrator skrev:
Om det ska gå ute är det inte säkert ett underrede till ett innebord håller, men har du ett underrede till ett bord gjort för att stå ute funkar det säkert.
Tack! Sant, ska nog kolla efter underreden till utomhusbord

F fribygg skrev:
Jag gillar sten och betong (pga röthärdigheten) men har själv använt en befintlig hög stubbe som underlag för en gammal kvarnsten som agerar bord.
Tack! Stubbe är en bra ide

Supermaggan Supermaggan skrev:
Tack! Stubbe är en bra ide
Betongrör är en bättre ide

Jag skulle lägga lite energi på att hitta ritningar/skisser på bord och utgå från dem. Ett vingligt och rangliga bord är inget kul.
Det behöver inte vara så svårt utan det gäller mest att tänka, mäta, mäta och sedan göra något.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.