dd88 dd88 skrev:
Med rullport antar jag att du syftar på en vanlig garageport och inte industrivarianten?

Om det är fallet så har Hörmann, satte själv in en 6-meters.

[bild]

grattis till ett stiligt o nobelt garage -- tyvärr har jag inte de förutsättningarna som du har haft -- det är snedtak och ingenting kan tillätas gå inåt,

jaa
men du vet att det kommer att bli påkörningar -- det finns inga pelare i övrigt och ytan är hela 6 x 11 meter

Isakare Isakare skrev:
Till den storleken har man 2 delade vikportar, man har inte dörrblad på 250, det blir bara fel på alla sätt.
Jag har monterat 7 meter breda taksljutportar, så det finns, lika så portar där taket lutar innåt, men det kräver annpassade lösningar, och kostar där efter.
Prido Ecolid är smidiga lätta vikportar.

SKA KOLLA PRIDO ECOLID!!

GoC GoC skrev:
Varför gör du inte skjutdörrar??
Kan skjutas åt endera hållet bakom/framför den andra dörren, eller måste du öppna för båda bilarna samtidigt?
Då undviker du markarbeten och problem med snö.

jajamän om det bara fanns rejäla skjutdörrar med rejäl räls,,,,har bara inte funnit dem!!!

Y Yngve Levin skrev:
jajamän om det bara fanns rejäla skjutdörrar med rejäl räls,,,,har bara inte funnit dem!!!
Har du kollat på Granngården. Du bygger dörrbladen själv och skensystem mm finns på Granngården. Är ju inget svårare än att bygga dörrblad.

Isakare Isakare skrev:
Ring till Prido. Portbladen till Ecolid är lätta, 2.30 höga blad lyfter man själv.
Alla vikportar har räls.

Hejsan Isakare!
Vi var o kollade i Tråvad igår. Du har rätt. Dessa vikportar kommer att fungera. Rälsen är enbart däruppe och i marken är det endast ett par fästpunkter. Tyngden vet jag inget om men tror dig att det är lätta grejor. Jag begär nu offert och dom verkar kunna leverera innan juli -- rätt fantastiskt. De har ingen serieprod utan alla dörrar är måttbeställda.
Ett underbart besök. För bra för att vara sant. Vi får se om det ligger ngn ,,,,begraven.
Du ska ha tusen tack för ditt engagemang och energi!

• Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Har du kollat på Granngården. Du bygger dörrbladen själv och skensystem mm finns på Granngården. Är ju inget svårare än att bygga dörrblad.

Hej GoC!
jag kollar vad vikdörrar från PRido kan ge. Se svar till Prido.
Om det inte skulle fungera så ska jag kolla Granngården -- de säljer kanske beslag och räls och dyllikt ? När jag sneglade igår för ett ev besök även där så fanns inga dörrar till salu. Iofs förståeligt. Men jag får avvakta litet
Tusen tack för din hjälpande hand!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.