2 233 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Bygga sommarstuga
Hej.
Har en liten fråga angående att bygga en sommarstuga.
Det är så att vi har en ö ute i Mälaren där det står en liten stuga.Den är på ca 12kvm.
Den börjar bli lite till åren och sliten så vi funderar på att riva ner den och bygga nytt.
Den nya stugan har vi planerat till ca 30 kvm. Min fråga är då, Behöver man bygglov för den nya stugan? Vi har ingen el eller avlopp eller nåt överhuvudtaget på ön.Tacksam för svar/stefan
Det är så att vi har en ö ute i Mälaren där det står en liten stuga.Den är på ca 12kvm.
Den börjar bli lite till åren och sliten så vi funderar på att riva ner den och bygga nytt.
Den nya stugan har vi planerat till ca 30 kvm. Min fråga är då, Behöver man bygglov för den nya stugan? Vi har ingen el eller avlopp eller nåt överhuvudtaget på ön.Tacksam för svar/stefan
Ja och antagligen också rivningslov för den nuvarande.
Även om det inte är detaljplanerat område så lär ni behöva både rivningslov och bugglov eftersom ni river huvudbyggnaden.Stefan_77 skrev:Hej.
Kontakta kommunen och fråga.
/K
Liknande trådar
-
Bygga altan vid tomtgränsen på sommarstuga utan nära granne
Utbyggnad och tillbyggnad -
Isolera och bygga ut sommarstuga till året runt boende
Fritidshus -
Riva sommarstuga och bygga nytt, hjälp!
Fritidshus -
Sommarstuga. Hur bygga ut och förbättra på bästa sätt.
Planlösningar -
Köpt sommarstuga, renovera eller bygga nytt?
Fritidshus