4 352 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Bygga serveringsskåp
Hej alla duktiga snickare,
Jag behöver er hjälp!
Frugan vill att vi bygger ett serveringsskåp i matsalen.
Vi pratar klassiskt selelskiftestil och jag känner inte riktigt att jag vet hur det skall göras.
Någon som kan guida en stackare?
mvh
Morten
Jag behöver er hjälp!
Frugan vill att vi bygger ett serveringsskåp i matsalen.
Vi pratar klassiskt selelskiftestil och jag känner inte riktigt att jag vet hur det skall göras.
Någon som kan guida en stackare?
mvh
Morten
Vet inte hur mycket hjälp det är, men drar mig till minnes @Chargerman s helt fantastiska bygge i limträ.Morten Ness skrev:
Tyvärr verkar inte användaren så aktiv.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-allmaen-beskadan.124179/page-88#post-2427968
Om man ska kunna guida så vore det bra att slänga upp en bild med ett serveringsskåp i "klassisk sekelskiftesstil" - det kan ju finnas en del olika uppfattningar om det.
Sen är det som många skriver kanske inte en lätt uppgift från början att göra ett serveringsskåp byggt helt i trä (utan skivmaterial tänker jag då) och kommer kräva en del material och verktyg, en verkstad och kunskap/färdighet.
Min (mycket begränsade) kunskap om vad snickerivirke kostar och hur mycket tid det krävs säger mig att ett skåp med raka linjer och enkla profiler kan kosta 15-10 tkr innan det blir en värt att göra det för att spara pengar, vill man ha mer komlicerade former och ädlare trä så kan nog det dubbla vara en "bra" pris för ett genuint sekelskiftesskåp.
Sen är det som många skriver kanske inte en lätt uppgift från början att göra ett serveringsskåp byggt helt i trä (utan skivmaterial tänker jag då) och kommer kräva en del material och verktyg, en verkstad och kunskap/färdighet.
Min (mycket begränsade) kunskap om vad snickerivirke kostar och hur mycket tid det krävs säger mig att ett skåp med raka linjer och enkla profiler kan kosta 15-10 tkr innan det blir en värt att göra det för att spara pengar, vill man ha mer komlicerade former och ädlare trä så kan nog det dubbla vara en "bra" pris för ett genuint sekelskiftesskåp.
Hej och tack för bra input.T Testarn skrev:Om man ska kunna guida så vore det bra att slänga upp en bild med ett serveringsskåp i "klassisk sekelskiftesstil" - det kan ju finnas en del olika uppfattningar om det.
Har hittat en del bilder och är igång.
Vi får se hur det går haha
För 15 000 hade jag lätt köpt, men det kostar mer än det dubbla
Verktygstokig
· Halland
· 8 309 inlägg
Morten Ness skrev:
Tänkte bara bidra lite. Byggde ett mha snickare i förra lägenheten. Det blev väldigt dyrt och såg tyvärr nytt ut så den äkta känslan försvann. Det kostade ca 40-50000 att bygga. Jag skulle köpt begagnat och låtit en snickare anpassa det. Exempelvis dettaMorten Ness skrev:
https://www.blocket.se/annons/1204493097
Klicka här för att svara