Jag ska ställa en liten redskapsbod på gården. På gården finns även några stubbar som jag tänkte ta bort.
Är det galet att ställa en redskapsbod på stubbarna istället och på så vis få gratis plintar?
Annars är det lite arbete med att få bort stubbarna, för att sedan jämna till marken med plintar för redskapsboden. Tänkte att de stubbarna borde vara stadiga i många år.
Är det galet att ställa en redskapsbod på stubbarna istället och på så vis få gratis plintar?
Annars är det lite arbete med att få bort stubbarna, för att sedan jämna till marken med plintar för redskapsboden. Tänkte att de stubbarna borde vara stadiga i många år.
Det är nog ingen bra ide.
Men jag vet inte om det är omöjligt...
Om markförhållandena är så att om det kommer upp ett tak över stubbarna gör att marken torkar ur och därmed stubbarna kan de nog stå kvar länge. Står de i fuktig jord ruttnar de nog snabbt upp.
/ATW
Men jag vet inte om det är omöjligt...
Om markförhållandena är så att om det kommer upp ett tak över stubbarna gör att marken torkar ur och därmed stubbarna kan de nog stå kvar länge. Står de i fuktig jord ruttnar de nog snabbt upp.
/ATW
Låter vettigt. Genvägar är senvägar. Jag fixar en stubbfräs och ger mig på dem som steg 1 istället.harry73 skrev:
Det lär ju fungera några år. Men gran som det ser ut att vara ruttnar ganska fort. Och det blir mycket besvärligare att få bort stubbarna för att ersätta med plintar den dag de ruttnat och det står en bod och vilar på dem.
Hade hit en stubbfräs som fick slita hårt. Blev en hel släpvagn bara med träfliser till tippen. Trots att hålet efter stubbarna fylldes i med samma massa. Passade även på att ta bort buskar mm. Till våren blir det ett attefallshus där kanske istället. Så bra att göra det ordentligt.L Lilllen skrev:
Tack för info! Ja, jag kommer själv få endel stubbar. De flesta får nog bli kvar, men vissa kanske bäst tas med en sådan maskin.
Ja, det blir ju rätt luftigt material när det flisas, så det kommer ju sjunka ihop rätt mycket, men ska du ändå gräva för grunden till Attefallshuset så spelar det ju ingen roll.
Ja, det blir ju rätt luftigt material när det flisas, så det kommer ju sjunka ihop rätt mycket, men ska du ändå gräva för grunden till Attefallshuset så spelar det ju ingen roll.
Klicka här för att svara







