1 925 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bygga över pool
Vi ska måla om i poolhuset och jag behöver då bygga en tillfällig övergång på poolen så att vi kan ställa stegen där. Poolen är 4 m bred.
Jag tänkte använda mig av 45x95 reglar på högkant, c/c 30 och sedan en vanlig 12 mm spånskiva på det. Vad tror ni om hållbarheten på det? Ska man dra till med 45x120 på en gång?
Jag tänkte använda mig av 45x95 reglar på högkant, c/c 30 och sedan en vanlig 12 mm spånskiva på det. Vad tror ni om hållbarheten på det? Ska man dra till med 45x120 på en gång?
Ingen?
45*95 cc60 borde duga om du inte väger över 130 kg. Bara att testa och se hur mycket gung du står ut med. Bärigheten är knappast ngt problem. Svajar det lägger du cc45 istället.
Annars kan du passa på att köpa balkar som är 45*220 som man lägger på platten fyra stycken som du sen flyttar med dig alteftersom du målar taket. Bra att ha till byggställning när huset ska målas också eller annat fasadjobb som ska göras då och då när man har hus.
/CC
Annars kan du passa på att köpa balkar som är 45*220 som man lägger på platten fyra stycken som du sen flyttar med dig alteftersom du målar taket. Bra att ha till byggställning när huset ska målas också eller annat fasadjobb som ska göras då och då när man har hus.
/CC
Tack för svaren. Jag köpte 45x120 i helgen och satte cc30, blev kanonstabilt 
Klicka här för att svara