Hej!

Jag undrar om det är svårt att bygga en öppen spis?
Har någon gort det själv och är det värt det? Dvs blir kostnaderna så pass mycket lägre att det är värt mödan?
Jag vill helst bygga en öppenspis eller en murspis för då kan man bestämma utseendet helt själv.
Vi har fått en öppen spis, eller en öppen kamin som står i delar i garaget och visst kanske vi sätter in den men då är den trist till utseendet. jag har dock sett på något inredningsprogram där de byggde in en befintlig kamin med ett höljd av något eldfast gipsskiveaktigt material. kaminen/Öppna spisen var en klassiskt ful avsmalnande sak och när de byggt höljet av skivorna och någon aluminiumstomme så såg den ut som en murspis i formen. Läckert och mycket finare.
Jag vill gärna ha en eldstad men i all annan renovering så finns inte mycket ekonomi till det så därför vill jag gärna ha era tips på hur man kan göra för att få till en fin eldstad till så låg kostnad som möjligt, och som blir bra och korrekt gjord naturligtvis.
Har också fråga om risken, möjligheten att köpa skortstensrör begagnat eller om ni har tips på nya till bra pris.

Tack väldans mycket på frhand för svar på dettas långa mail. Hoppas ni frstår vad jag menar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.