Dom flesta släpvagnstillverkarna har ett alternativ med 10"-hjul. Vill du ha ett värsting-släp, så kan du hämta lite inspiration på den här sidan:
http://www.feco.se/Westbay/referenser/referenser/
http://www.feco.se/Westbay/referenser/referenser/
Jag tror nog att du menar Brenderup 3000-serien.
Kolla här om det är denna du menar
http://www.thuletrailers.se/brenderup/index2.html
Kolla här om det är denna du menar
http://www.thuletrailers.se/brenderup/index2.html
Jag tror jag vet vilket du menar, om jag inte minns fel tillverkades det i Arvidsjaur men jag har inte sett nån i trafik, eller hört nåt om dem. Vad som talar för en sån lösning är väl att den är jättebra inom sitt specialområde, men det är på bekostnad av alla former av mångsidighet. Ska du köra lite virke blir det bökigt, för om jag inte minns fel hade det en fast ramp som inte gick ta bort, och du har inget skydd mot väder och vind. Ett par kilometer regnvåt grusväg så har du sandimpregnerat virke som slöar alla former av verktyg, och slänger man på några cementsäckar så kan man ge sig tusan på att nån av dem går det hål i och läcker ut innan man är hemma. Köra hem den kapade veden är det nästan också bara att glömma.joakim89 skrev:
Klicka här för att svara