832 läst ·
4 svar
832 läst
4 svar
Bygga om huset - avtalsmall?
Tackar
Jag har inte läst igenom dem ännu men baserat på hur de beskrivs har jag lite svårt att se nyanserna i skillnaden mellan dem. Båda kan användas för tillbyggnad och att konsument är beställare. Vad är det jag missar?
En skillnad (som dock inte är aktuell i mitt fall) är att Entreprenadkontrakt även är tänkt för uppförande, vilket inte Hantverkarformuläret är.
Entreprenadkontrakt:.....är avsett att användas vid uppförande och tillbyggnad av en- eller tvåbostadshus, inklusive fritidshus som en näringsidkare utför åt en konsument.
För reparations- och ombyggnadsarbeten bör i stället gällande version av Hantverkarformuläret användas.
Hantverkarformuläret:.....och avtal för reparations-, ombyggnads- och tillbyggnadsentreprenader där enskild konsument är beställare.
Jag har inte läst igenom dem ännu men baserat på hur de beskrivs har jag lite svårt att se nyanserna i skillnaden mellan dem. Båda kan användas för tillbyggnad och att konsument är beställare. Vad är det jag missar?
En skillnad (som dock inte är aktuell i mitt fall) är att Entreprenadkontrakt även är tänkt för uppförande, vilket inte Hantverkarformuläret är.
Entreprenadkontrakt:.....är avsett att användas vid uppförande och tillbyggnad av en- eller tvåbostadshus, inklusive fritidshus som en näringsidkare utför åt en konsument.
För reparations- och ombyggnadsarbeten bör i stället gällande version av Hantverkarformuläret användas.
Hantverkarformuläret:.....och avtal för reparations-, ombyggnads- och tillbyggnadsentreprenader där enskild konsument är beställare.
Läs igenom och ställ konkreta frågor så slipper någon förklara allt.
Här är en länk som förklarar det mesta.
https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster/infor-att-anlita-hantverkare/
Här är en länk som förklarar det mesta.
https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster/infor-att-anlita-hantverkare/
Klicka här för att svara