Tidigare ägaren verkar inte har lagt speciellt mycket tid på gången på baksidan utan mest huset (ska vara tacksam för det) så jag tänkte försöka mig på det projektet.
Ska förklarar lite bakgrund först så man hänger med vad jag menar
Gången är vanliga betongplattor som ligger två och två.
Till vänster om gången så finns det en liten jord/gräsmatta/ogräs som tidigare har förra grannen haft potatisland och en lång fin häck.
Det är en väldigt smal bit så det går inte ens köra med gräsklipparen ordentligt samt är inte platt för 5 öre.
Gången verkar inte vara så bra gjort då jag ofta får rensa ogräs samt myrorna puttar upp en massor av sand.
Tanken är kanske slå tre flugor i en smäll då jag behöver ett antal plattor till ett annat projekt och satt och undrade om det skulle bli bättre om jag tar bort en rad betongplattor och sedan ta bort varannan.
Sedan lägga gräs där i mellan och samtidigt försöker få ordning på den lilla remsan vid häcken.
Det kommer kräva en del men behöver inte återställa så många plattor.
Hade annars tänkt byta ut gången mot något annat men skulle vara osäkert om jag skulle få det bra.
Så skulle jag göra så här så skulle jag först få ordning på den lilla remsan mellan gången och häcken (smäll 1)
Ta de betongplattor till mitt projekt som jag planerar och ge bort dom andra (smäll 2)
Få en snyggare gång till förrådet med betongplatt ö:ar och då slippa ogräset, (smäll 3)
Vill gärna höra lite input så man har allt planerat om man ska göra det eller inte.