Jag har väldigt lust och byta ut fönster kasetten i mina 2+1 fönster.. Men behålla det yttersta glaset Förr att dessa fönster har ju bara 2 glas isoler kassett.

Är det någon som monterat dit ett 3glas isoler kassett i sådant? Så det blir 3+1 ?
För och nack delar med detta?

tung med 3glas, minimal förbättring om din 2- glas isolerkasett är av den nyare sorten.
Man väljer 3-glas idag bara om man vill ljudisolera
Bytt tätningslister i stället om du tycker det drar från fönster :). Det kanske ger tillfredställande resultat?

Jag vill nog uppnå.. bytta/uppgraderade fönster till en rimlig slant.. Jag vet inte om 3glas kontra 2glas fönster har nån mer effekt av själva hus värdet. Men när jag kollar på hus så ser jag ganska mycket på energibesparande saker.. som fönster, isolering, uppvärmnings metod, planlösning..

Jag får isoler kassetter genom mitt jobb till väldigt bra priser.. Så detta är nått jag kan göra själv med huset.. Dessa 2+1 fönster som finns där idag är från 1988.. Inga är punkterade eller i dåligt skick. Men hela fönster bågarna är i obehandlade? altså ingen färg på. Om jag ändå ska plocka isär dessa och måla både invändigt och bågarna så kan man ju passa på och byta kassetterna.. det måste ju hänt nått på energibesparnings fronten sen 1988? mot dagens ? Eller skulle ni bara säga att detta är bortkastade pengar... Kan hända att det räcker med nya 2glas isolerkassetter med U-värde på runt 1.0...

Har nämligen gjort allt annat med huset som kan ha med energibesparing och göra.. Har lyckas sänka den årliga energiförbruket från 24000kwh till 11800kwh

är det bara värme du vill spara så tycker jag inte du ska tänka på att byta den konstruktion du har (1+2). Det kanske gör något litet skillnad om du byter dina gamla 2-glaskasetter mot modernare 2-glasenergikasetter. Glöm 3-glas!
Gissar att du kanske sparar x00kW per år om du överhuvudtaget kommer att märka någon skillnad.
gaia

gaia skrev:
är det bara värme du vill spara så tycker jag inte du ska tänka på att byta den konstruktion du har (1+2). Det kanske gör något litet skillnad om du byter dina gamla 2-glaskasetter mot modernare 2-glasenergikasetter. Glöm 3-glas!
Gissar att du kanske sparar x00kW per år om du överhuvudtaget kommer att märka någon skillnad.
gaia
Ok tack för ditt svar.

Då passar jag bara på och byter 2-glas kassetten när jag plockar isär dom.
Jag känner liksom inte av nån kallras från nått fönster faktist.. fast elementen under fönstren inte är på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.