Hallå! Behöver lite inspiration till ett nytt trappräcke. Trappen i fråga sitter i ett Götenehus, byggt -76. Det är som sagt en U-trappa med viloplan. Det finns en en spaljé på ena sidan av trappen som är nersågad så det fungerar som ett vanligt räcke som skydd för att man inte ska ramla ner i trappen och en halvlång spaljé i mitten av trappen med en handledare uppe på. Allt är tillverkat av furu. Katt finns i huset som mer än gärna klättrar upp och lägger sig uppe på den nersågade spaljén så det blir märken efter katten, så att spara furut är tyvärr inget alternativ.

Hur har ni gjort som har en liknande trappa?

Mvh

Åsa Lund
Foto underlättar för råd och tips

Ja det hade jag missat:rolleyes: men dom kommer här!

• Trappa med trästaket och texturmatta, vit radiator och frostat fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa med träledstänger och vit väggmonterad AC-enhet ovanför, brunmönstrad tapet.
    Skapa konto
  • Trätrappa inomhus med stående spjälor och trappräcke, lite av en metallstege syns.
    Skapa konto
  • En inomhustrappa med trästaket går neråt, med en lutande fönster ovanför och gråa steppmattor på trappstegen.
    Skapa konto
F Fidde_J skrev:
Ja det hade jag missat:rolleyes: men dom kommer här!
Hej,

Längesedan du kan detta inlägg. Men det är inte så att du har fler bilder på din trapp? Före och gärna efter också.

Sitter i valet och kvalet om jag ska bygga som de var innan eller om man ska satsa på nytt.

Marcus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.