13 740 läst ·
32 svar
14k läst
32 svar
Bygga nytt mellanbjälklag. Pris?
du borde ha tillgång till kalkylprogram när du är fastighetsbranchenH hul skrev:
Ja alltså jag är väl mest ute efter priser mellan tummen och pekfingret. Så jag har något att utgå ifrån då jag kontaktar snickare. De hade kunnat säga 100000 kr eller 10000 kr och jag hade bara stått och nickat för jag har verkligen noll koll.
Skulle också gissa att det kan bli billigt om allt går rätt och väldig dyrt om det är saker sin krånglar. Vad kan det finnas för "dödsproblem" i ett arbete som detta?
Skulle också gissa att det kan bli billigt om allt går rätt och väldig dyrt om det är saker sin krånglar. Vad kan det finnas för "dödsproblem" i ett arbete som detta?
Har du möjlighet att ge oss lite mer förutsättningar (ex. spännvidder/längd på golvreglar) och gärna också några bilder, så kan det komma mer konkreta svar. Också andra förutsättningar, som t.ex. vad det ska vara för tak under, golv ovanför, ska det dras el eller VVS i bjälklaget etc.
det viktigaste är se hur det ser ut.S Seet skrev:Ja alltså jag är väl mest ute efter priser mellan tummen och pekfingret. Så jag har något att utgå ifrån då jag kontaktar snickare. De hade kunnat säga 100000 kr eller 10000 kr och jag hade bara stått och nickat för jag har verkligen noll koll.
problem blir när du öppnat upp och ser om ex "bjälkarna" behövs bytas.
eller att fukten har krypet bort eller i dina väggar
Jag har tyvärr inte möjlighet att ge så mycket mer information eftersom jag inte har köpt huset än. Det enda sin är säkert är att allt, allt, allt, material på ca 9m2 moster bort. Det ska alltså bli ett sort hål i hela köket. Det får inte finnas kvar ett uns av det gamla pga svampen, så både bjälkar och reglar behövs bytas skulle jag tro. Eller sitter bjälkar glesare än 3m?
Vvs och el kan tillkomma, mest troligt vvs iaf. Men mest intresserad av vad det kostar av snickaren.
Vvs och el kan tillkomma, mest troligt vvs iaf. Men mest intresserad av vad det kostar av snickaren.
och då avbryter vi tills du har huset.S Seet skrev:Jag har tyvärr inte möjlighet att ge så mycket mer information eftersom jag inte har köpt huset än. Det enda sin är säkert är att allt, allt, allt, material på ca 9m2 moster bort. Det ska alltså bli ett sort hål i hela köket. Det får inte finnas kvar ett uns av det gamla pga svampen, så både bjälkar och reglar behövs bytas skulle jag tro. Eller sitter bjälkar glesare än 3m?
du kanske inte får ner priset till vad du tyckar att det är värt
timpris träarbetare = 500krS Seet skrev:Jag har tyvärr inte möjlighet att ge så mycket mer information eftersom jag inte har köpt huset än. Det enda sin är säkert är att allt, allt, allt, material på ca 9m2 moster bort. Det ska alltså bli ett sort hål i hela köket. Det får inte finnas kvar ett uns av det gamla pga svampen, så både bjälkar och reglar behövs bytas skulle jag tro. Eller sitter bjälkar glesare än 3m?
enhetstid bjälklag = 2
kvm = 10
kostnad = 500*2*10=10 000kr exkl. rivning och material
lågt räknat