11 231 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Bygga modulhus med XN villan
Hur mycket fick ni betala totalt för huset?J Joonazz skrev:Budgeten som xnvillan hjälpte oss ta fram stämde rätt bra. Diffade kanske på 100-200k. Men de var markarbeterna för de var så lerigt så dom behövde fylla ut med mkt mer sten.
Energimässigt gör vi av med strax under 4000kwh för uppvärmning totalt på ett år. Där har jag egen mätare och där ingår: FTX, vattenpump, frikyla, bergvärmepumpen.
med hushålls el och laddning av bilarna blir de typ 10000kwh på ett år.
Huset är 155m2 stort. Skulle ändå säga det är energieffektivt, de var iaf målet när vi byggde![]()
Kommer inte ihåg tyvärr, jag minns dock att om jag köpt nyckelfärdigt så skulle priset varit 2,9 millioner. Jag ändrade dock en del samt använde lokala hantverkare för uppsättning samt interiör. Tror i mitt fall att det slutade på mellan 3,5-4 millionerS Suzi92 skrev:
Klicka här för att svara