Hej, är det någon som har erfarenhet av XN villan ? Jag är på väg att köpa ett modulhus av dom
 
E Elisabeth 61 skrev:
Hej, är det någon som har erfarenhet av XN villan ? Jag är på väg att köpa ett modulhus av dom
Vi är oxå intresserad av XNVillan, hur har det gått för er?
 
N noone70 skrev:
Vi är oxå intresserad av XNVillan, hur har det gått för er?
 
Det har gått fantastiskt bra! Kan varmt rekommendera dom
 
E Elisabeth 61 skrev:
Det har gått fantastiskt bra! Kan varmt rekommendera dom
Vad kul!
Hur stort byggde ni?
 
N noone70 skrev:
Vad kul!
Hur stort byggde ni?
Jag byggde enplanshus, 129 kvm. Deras lanthus som jag dock gjort om lite grann. Har du instagram så har jag ett konto där om mitt nybygge. Bettans_nybygge
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Vi är också intresserade av ett 1-plans från XN-villan. Är ni klara med ert hus?
Vi är så nyfikna på om allt har fungerat, man har ju hört så många skräckhistorier om allt som kan krångla
 
Vi byggde xnvillan klar 2020. Allt gick väldigt bra och blev till o med klart en månad före planerat. 0 punkter på slutbesiktningen och en bekant som byggde med annan husleverantör hade över hundra punkter med samma besiktningsman.
 
  • Gilla
Zigge111
  • Laddar…
Säljaren gav inte nått bra intryck så vi valde en annan husleverantör
 
Z Zigge111 skrev:
Vi är också intresserade av ett 1-plans från XN-villan. Är ni klara med ert hus?
Vi är så nyfikna på om allt har fungerat, man har ju hört så många skräckhistorier om allt som kan krångla
Z Zigge111 skrev:
Vi är också intresserade av ett 1-plans från XN-villan. Är ni klara med ert hus?
Vi är så nyfikna på om allt har fungerat, man har ju hört så många skräckhistorier om allt som kan krångla
jag är jätte nöjd med xnvillan. Allt fungerade perfekt. Min lokala snickerifirma var skeptiska till modulhus men ändrade sig och ansåg huset var super bra från början till slut
 
  • Gilla
Zigge111
  • Laddar…
Z Zigge111 skrev:
Vi är också intresserade av ett 1-plans från XN-villan. Är ni klara med ert hus?
Vi är så nyfikna på om allt har fungerat, man har ju hört så många skräckhistorier om allt som kan krångla
Perfekt med xnvillan
Z Zigge111 skrev:
Vi är också intresserade av ett 1-plans från XN-villan. Är ni klara med ert hus?
Vi är så nyfikna på om allt har fungerat, man har ju hört så många skräckhistorier om allt som kan krångla
 
  • Gilla
Zigge111
  • Laddar…
J Joonazz skrev:
Vi byggde xnvillan klar 2020. Allt gick väldigt bra och blev till o med klart en månad före planerat. 0 punkter på slutbesiktningen och en bekant som byggde med annan husleverantör hade över hundra punkter med samma besiktningsman.[/QUOTE
 
Budgeten som xnvillan hjälpte oss ta fram stämde rätt bra. Diffade kanske på 100-200k. Men de var markarbeterna för de var så lerigt så dom behövde fylla ut med mkt mer sten.

Energimässigt gör vi av med strax under 4000kwh för uppvärmning totalt på ett år. Där har jag egen mätare och där ingår: FTX, vattenpump, frikyla, bergvärmepumpen.

med hushålls el och laddning av bilarna blir de typ 10000kwh på ett år.

Huset är 155m2 stort. Skulle ändå säga det är energieffektivt, de var iaf målet när vi byggde :)
 
  • Gilla
Zigge111
  • Laddar…
Hur har det gått med husbudgeten, höll den
Ni som har bott i XN villan ett tag, är det ett ”billigt” hus att bo i? Jag tänker nu när energipriserna är så höga så får man ju titta på enegiförbrukningen också
 
Z Zigge111 skrev:
Hur har det gått med husbudgeten, höll den
Ni som har bott i XN villan ett tag, är det ett ”billigt” hus att bo i? Jag tänker nu när energipriserna är så höga så får man ju titta på enegiförbrukningen också
Se mitt svar ovan :)
 
  • Gilla
Zigge111
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.