11 230 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Bygga modulhus med XN villan
Sida 1 av 2
Det har gått fantastiskt bra! Kan varmt rekommendera dom
Z Zigge111 skrev:
jag är jätte nöjd med xnvillan. Allt fungerade perfekt. Min lokala snickerifirma var skeptiska till modulhus men ändrade sig och ansåg huset var super bra från början till slutZ Zigge111 skrev:
Perfekt med xnvillanZ Zigge111 skrev:
Z Zigge111 skrev:
Budgeten som xnvillan hjälpte oss ta fram stämde rätt bra. Diffade kanske på 100-200k. Men de var markarbeterna för de var så lerigt så dom behövde fylla ut med mkt mer sten.
Energimässigt gör vi av med strax under 4000kwh för uppvärmning totalt på ett år. Där har jag egen mätare och där ingår: FTX, vattenpump, frikyla, bergvärmepumpen.
med hushålls el och laddning av bilarna blir de typ 10000kwh på ett år.
Huset är 155m2 stort. Skulle ändå säga det är energieffektivt, de var iaf målet när vi byggde
Energimässigt gör vi av med strax under 4000kwh för uppvärmning totalt på ett år. Där har jag egen mätare och där ingår: FTX, vattenpump, frikyla, bergvärmepumpen.
med hushålls el och laddning av bilarna blir de typ 10000kwh på ett år.
Huset är 155m2 stort. Skulle ändå säga det är energieffektivt, de var iaf målet när vi byggde