Så, tadaaaaa! 2 underskåp klara! Men vänta lite här nu!!! Hur fan har jag tänkt att det här ska gå ihop???
Jag svär högt åt/för mig själv! Pucko! När jag nu tänker på hur jag ska sammanfoga domhär slår det mig att det här kommer inte att bli särskilt stabilt. Jag skulle ju tänkt på att göra det som en enhet redan från början!
Så det var bara att börja om på ny kula. Skåpen som jag nu byggt restes på högkant och blev till hyllor istället.
Jag svär högt åt/för mig själv! Pucko! När jag nu tänker på hur jag ska sammanfoga domhär slår det mig att det här kommer inte att bli särskilt stabilt. Jag skulle ju tänkt på att göra det som en enhet redan från början!
Så det var bara att börja om på ny kula. Skåpen som jag nu byggt restes på högkant och blev till hyllor istället.
Ny ritning gjordes (Masses MFT Ver 2.0), nya MDF skivor köptes in. Samma procedur igen, mäta, rita, mäta igen, dubbelkolla med ritningen. Men istället för att kexa denna gång tog jag fram mitt i princip oinvigda Kreg pocket hole kit. Perfekt tillfälle att pröva ngt nytt tänkte jag.
Basen skruvades ihop, och nu var det dags för underedet. Använde mig av överblivna spill bitar.
Fram med dyckerten och "secure it with a few brads". Den som först listar ut vems favorituttryck det är, får en digital öl av mig! ;-)
Hjul på!
Fram med dyckerten och "secure it with a few brads". Den som först listar ut vems favorituttryck det är, får en digital öl av mig! ;-)
Hjul på!
Produkter som diskuteras: "dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
MFT Ver 2.0!
På ena sidan ska jag göra utdragbara lådor till "systainersarna". På andra sidan vet jag inte riktigt ännu. Provade med CT22´an och den får fin fint plats, men det får nog bli ngt annat där istället. Sidorna kommer oxå till att användas för verktygsupphängning, med framförallt mätverktyg och dylikt. Nästa steg blir att fräsa hål i MFT MDF´en.
På ena sidan ska jag göra utdragbara lådor till "systainersarna". På andra sidan vet jag inte riktigt ännu. Provade med CT22´an och den får fin fint plats, men det får nog bli ngt annat där istället. Sidorna kommer oxå till att användas för verktygsupphängning, med framförallt mätverktyg och dylikt. Nästa steg blir att fräsa hål i MFT MDF´en.
Har sett många av filmerna och har alltid för lite öl.Masses skrev:
--- Mats ---
Jepp, men inget slår "secure it with brads until glue drys". "Temporarily secure it with brads", "secure it with brads close to bottom", "secure it with brads going through the tap", secure it in place with brads", ...Masses skrev:
SECURE IT WITH BRADS!!! Till slut törs jag inte stänga av kompressorn hemma, slangen hänger precis vis arbetsbordet...
--- Mats ---