833 läst ·
2 svar
833 läst
2 svar
Bygga med VarbergsHus
Jag och min hustru har börjat gå i husbyggarplaner och varit i kontakt med VarbergsHus. Vi har fastnat för husmodellerna Ängalyckan och Björkäng. Vi har fått kostnadskalkyler på 4,5 till 4,8 utan tillägg, schaktning och VA.
Tomten äger vi redan. Ursäkta min okunskap, men är det rimliga priser vi har fått på dessa två hus.
Det känns som otroliga summor för helt vanliga 1,5 plans villor.
Vad skulle man förhandla om? Vad är bra att tänka på?
Jag är tacksam för tips och trix.
Tomten äger vi redan. Ursäkta min okunskap, men är det rimliga priser vi har fått på dessa två hus.
Det känns som otroliga summor för helt vanliga 1,5 plans villor.
Vad skulle man förhandla om? Vad är bra att tänka på?
Jag är tacksam för tips och trix.
Varbergshus är kvalitets hus det finns billigare som typ. Älvsbyhus, Hjältevadshus, Smålandsvillan mm..
Men det skiljer i grund och andra konstruktioner så det går inte att jämföra rätt av..
Gäller att vara ute och titta på deras visnings dagar och välja den som ger bäst intryck och mest för pengarna..
Men det skiljer i grund och andra konstruktioner så det går inte att jämföra rätt av..
Gäller att vara ute och titta på deras visnings dagar och välja den som ger bäst intryck och mest för pengarna..
Hej! Vad kul med nytt hus 😀. Jag tycker priserna låter hyffsat rimliga förutsatt att det är totalentreprenad som gäller dvs att hus och byggnation av hus ingår som ett paket. Vi jämförde mellan olika hustyper och en handfull olika hustillverkare, gick på visningar pratade med försäljare innan vi bestämde oss för Myresjöhus billigare hus serie med totalentreprenad. De flesta har någon billigare serie med hustyper man kan välja bland. Där det kan skilja ganska avsevärt i pengar mellan de olika serierna och modellerna. Bra att ni redan har tomt det hade inte vi. Det ni får räkna med är att det tillkommer ganska mycket mer initial kostnader utöver dem för själva uppförandet av huset.
Klicka här för att svara