Jag jobbar på en förskola, och i fredags var var vi på en utbildning där vi bl.a. fick tips på att använda ljusbord. Dessa kostar mycket mer än vad vår ekonomi tillåter så då tänkte jag försöka mig på att bygga ett istället.
Det jag är ute efter är effekten av att t.ex kunna lägga grejer på bordet och se hur ljuset ändrar sig, t.ex en deg som kavlas ut på ytan och som sedan barnen kan göra mönster i.
Med andra ord rätt simpelt.
Tillgång till gamla bord finns, på dessa tänkte jag ersätta skivan med vitfärgad (mjölkfärgat) plexiglas, eller blir det för repigt?
Men den stora frågan är vad jag ska ha för belysning under och hur jag ska sätta fast den (för att det inte ska bli för varmt t.ex).

Både jag och barnen skulle bli mycket tacksamma för hjälp.

Såg ju perfekt ut, hade jag bara kunnat löda så... Eller så kanske jag får lära mig.

Thomas_LLA skrev:
500:- borde ni väl ha råd med, eller?

[länk]
Man kan ju tycka det... Men 500 kr är en rätt stor del av vår årsbudget.

Tror ni att det fungerar med plexiglas ovanpå? Härdat färgat glas låter nämligen väldigt dyrt...

Plexi hade jag nog inte använt. Kolla på IKEA, finns ju billiga glasskivor för att bygga skrivbord...

Och plexi är inte direkt billigt det heller om man säger så, en tjock skiva i bordsstorlek får du nog inte under 2000 kr. Något företag kan kanske sponsra er? Annars slå till på det på Blocket!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20142659#/40142658/

Kan ni åka till IKEA så borde denna fungera om ni låter ljuset gå neråt, vet inte hur grå den är....

Annars sponsrar jag med min firma upp till 500:-. Handla ta kvitto och skicka PM.... Tycker att du har en bra idé som gynnar barnen.

Mvh Fredrik

Här kommer lite sen återkoppling.
Vi skulle bli väldigt glada för lite sponsring Kysan! Glasmästeriet här i Strömstad har lovat att vi ska få köpa plexiglas för deras inköpspris, så nu är det bara att hoppas att alla sjukdomar är över så att vi hinner bygga också...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.