823 läst ·
6 svar
823 läst
6 svar
Bygga litet förråd- ritning?
Hej på er!
Jag eftersöker program att planera ett litet förråd i…eller om någon har en passande ritning till mina önskningar?
Måtten jag tänkt är B: 1m D: 60cm H: 170cm i bakkant & 190cm i framkant (inte djupare än 60cm- platsbyggt & det är det som finns!)
Ska inte vara isolerat.
Tack för er hjälp! 😊
Jag eftersöker program att planera ett litet förråd i…eller om någon har en passande ritning till mina önskningar?
Måtten jag tänkt är B: 1m D: 60cm H: 170cm i bakkant & 190cm i framkant (inte djupare än 60cm- platsbyggt & det är det som finns!)
Ska inte vara isolerat.
Tack för er hjälp! 😊
Jag tror du behöver läsa ett par beskrivning, tex länk ovan. Byggmax har också bra steg för steg. Då får du en uppfattning om hur det byggs. Sen får du rita om det så det passar dina mått. Penna papper kommer man långt med men annars är det många som använder sketchup. Där kan man ju se att alla delarna går ihop så att säga.
Men tveka inte att börja skissa, ladda upp bilder här och fråga. Se också denna tråd som nyligen skapades https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-hade-ni-reglat.556597/
Men tveka inte att börja skissa, ladda upp bilder här och fråga. Se också denna tråd som nyligen skapades https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-hade-ni-reglat.556597/
Tack, ja- absolut! Har ju byggt en del…det är nog mer att se olika tips, idéer, tankar…letar & kollar…vore bekvämt att köpa något färdigt- men känns roligare & bättre att platsbygga…just där! 😊O olofh skrev:Jag tror du behöver läsa ett par beskrivning, tex länk ovan. Byggmax har också bra steg för steg. Då får du en uppfattning om hur det byggs. Sen får du rita om det så det passar dina mått. Penna papper kommer man långt med men annars är det många som använder sketchup. Där kan man ju se att alla delarna går ihop så att säga.
Men tveka inte att börja skissa, ladda upp bilder här och fråga. Se också denna tråd som nyligen skapades [länk]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga ut litet med en källare ?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vill bygga ett kök av god kvalitet som inte kostar skjortan
Kök -
Att bygga ett litet nät till balkong
Övrigt husrelaterat -
Bygga om litet garage på prickad mark?
Bygglov -
Bygga ett litet tak till luftpumpen