Hej vill sätta upp en innervägg med skjutdörr. Innervägg blir 3.50 meter och jag har regel 45x95mm.
Jag fundera lite hur man kan fästa regelvägg:

- Innertak är gips men jag hittade med en regel sökare glespanel bakom gips. Så jag antar det går att fästa regel i innertak?

- båda befintliga väggar består av gips. Den ena är en innervägg den andra en yttervägg. Jag kollade men det finns ingen regel bakom gips på båda väggarna där jag vill sätta upp innervägg. Hur kan jag fästa regel på denna båda väggarna?

- Golvet är parkett, hur kan man fästa en regel på golvet?

Tack på förhand för tips.

Lyfter gammal tråd. Har liknande utmaning, fick du något svar på din fråga till slut eller någon som kan besvara frågan ovan nu?

Jag byggde en liknande vägg för ett par år sedan men för att sätta upp skjutdörrar framför våra garderober. Då fäste jag reglarna med mollyplugg och förlängda skruvar i både tak och väggar. Jag behövde dock inte skruva något i golvet, skenan som skjutdörrarna löper i sitter med dubbelhäftande tejp.

Om båda ändarna på den liggande regeln (kallas det syll även i innerväggar?) går mot vägg och regeln är i ett stycke tror jag man kan klara sig utan att skruva i golvet men om man har en fri ände eller en dörröppning blir det nog lite svajigt.

• Gilla
Skapamera
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.