1 362 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Bygga innervägg med aukustikplattetak
Har en fundering. Har ett tak som är nedsänkt med sådana aukustikplattor. Ska sätta upp innervägg i rummet. Kan man bygga väggen utan att röra taket, eller måste man såga bort för väggen?
Går ju såklart att bygga under men vill vara säker att det kommer hålla.
För och nackdelar med det?
Skulle man annars kunna bygga upp reglar över aukustikplattorna och sedan regla upp under och sedan skruva ihop dem med varandra och således slippa kapa plattorna? Vill helst slippa det...
Går ju såklart att bygga under men vill vara säker att det kommer hålla.
För och nackdelar med det?
Skulle man annars kunna bygga upp reglar över aukustikplattorna och sedan regla upp under och sedan skruva ihop dem med varandra och således slippa kapa plattorna? Vill helst slippa det...
Tackar för synpunkter! Men vad tror ni om mitt sista förslag. Att regla upp till plattorna och göra reglar ovanför plattorna och sedan dra igenom gängstavar eller liknande?
Borde inte det bli ganska stabilt?
Då gör jag minst åverkan på plattorna... Bara gängstaven som skall igenom.
Borde inte det bli ganska stabilt?
Då gör jag minst åverkan på plattorna... Bara gängstaven som skall igenom.
varför inte byta ut skivorna mot vitmålad gips med plywood på baksidan?emde skrev:
Klicka här för att svara