Vi tänker ha ett runt spa model" folkpool" i vårt badrum.
Vårat önskemål är att bygga upp en platå runtomkring samt kakla in den c:a 15-18 cm, samt kakla in själva jaccucin.
Är det möjligt? Har sett i tidningar och annonser för badrumsinredning liknande lösningar. Nu har vår arkitekt ritat in en upphöjning men vår kakelsättare hade funderingar kring detta. Någon som har erfarenhet?

Snyggt, ja gör det! Borde inte vara några problem. Du får väl visa karln tidningen så han ser hur Ni menar och att det visst går! Oftast beror sånt gnäll "ja det är tveksamt om det går" på att de inte fattar vad man menar. Därför behöver man (särskilt för vissa män) ibland förklara i bilder....  :-X :o ;D

De invändningar vår snickare hade mot det var vad som händer om det blir fel på karet. Det blir ju bra mycket besvärligare om man har motorn under karet och den pajar när karet är inbyggt än om det bara är att skjuta fram det och plocka loss (vi har ett hörnkar).

Men visst är det snyggt att bygga in det. :)

Det blir ju bra mycket besvärligare om man har motorn under karet och den pajar när karet är inbyggt än om det bara är att skjuta fram det och plocka loss (vi har ett hörnkar).

Serva motorn det brukar man ju göra 1 gång i veckan ;D

Nä skämtåsido så en sån sak skall man väl inte räkna med att behöva göra någonting åt mer än någon gång/10år.

Inte för att jag vet så mycket om inbyggnader av badkar, men är det inte så att man bygger dom så att man kan lyfta ur karet och göra rent därunder någon gång per år eller så.

Från en som är avundsjuk på alla som har inbyggda kar. :(

Jag säger bara murphys lag...

Jag och sambon har drabbats av det fler än en gång, och är därför inte så sugna på att utmana ödet, men normala människor har antagligen inte lika mycket otur som vi.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.