Hej.

Ska försöka hinna få till en liten altan, med nedsänkt badtunna, innan snön kommer.
Söker lite tips och idéer, främst vad det gäller grundarbetet.

Stället där vi tänkt oss tunnan består i princip bara av pinnmo, jag hade nästan tänkt mig att lägga regelverket direkt på plattor på backen, eller ska jag gräva och gjuta plint?
Själva tunnan skall ju stå direkt på backen, på en isolerskiva. Så någon speciellt vikt blir det ju sällan på altanen.

Alla idéer är välkomna!

Mvh Henrik

Tyresö
salis skrev:
Hej.

Ska försöka hinna få till en liten altan, med nedsänkt badtunna, innan snön kommer.
Söker lite tips och idéer, främst vad det gäller grundarbetet.

Stället där vi tänkt oss tunnan består i princip bara av pinnmo, jag hade nästan tänkt mig att lägga regelverket direkt på plattor på backen, eller ska jag gräva och gjuta plint?
Själva tunnan skall ju stå direkt på backen, på en isolerskiva. Så någon speciellt vikt blir det ju sällan på altanen.

Alla idéer är välkomna!

Mvh Henrik
Om det bara är pinnmo-mark så är det inte så mycket jobb att gräva några hål och gjuta några plintar. Om du ändå ska engagera dej att göra en altan så "kostar" det dej 1 - 2 dagar extra jobb att gräva och gjuta - och det är det värt! Om altanen ska byggas nära marken, så är det att föredra att lägga markplast under hela konstruktionen så slipper du framtida strul med markfukten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.