Hej, tänkte be om lite råd.

Jag har 60 cm breda billybokhyllor och jag skulle vilja täcka en vägg med detta. vill kombinera ihop dessa billy med en lite djupare bokhylla med luckor, för att få in kartonger, pärmar etc.

Någon i denhär stilen:
http://www.ikeahackers.net/2011/12/brave-new-upcycled-billy.html
den som har snickrat ihop detta har gjort det med faktum och billy, men vår takhöjd på 247. tillåter inte detta
Jag funderade på Bestå 60cm bred med sockel bygd av tjocka reglar eller något liknande under, under samtliga billybokhyllor.

Frågan är. tror ni att Bestå skulle klara av dyngd ifrån en fullmatad bokhylla?
Andra kreativa förslag tas också emot tacksamt!

(dock inte "varför inte luckor till billy.....jag vill helt enkelt ha djupare.)

Du kan ju skruva Billy hyllorna i väggen med vinkeljärn, alternativt sätta en list på väggen som de står/hänger på. Skåpen klarar en hel del tyngd så normalt är det inte ett problem.
Vi hade t.ex. en 4 cm tjock granitskiva på våra skåp (tre stycken) som stod på IKEA's gamla plastfötter. Det väger ca. 300 kg det på...

Nu kanske det finns fler anledningar än takhöjden till atg du vill undvika kökssortimentet, men just takhöjden förstår jag inte riktigt problemet med. Du måste völ ändå såga av billyhyllorna för att bli av med sockeln på dem. De har väl även fortfarande kvar den där fasningen nere j bakkant för att lämna plats åt golvlister. Den vill du väl också såga bort?

Hej,
Tack för tipsen!
Ja, jag kanske kan fixa en regel mot väggen i jämnhögd med bestå som Billy kan delvis vila på. Fast jag blir fortfarande orolig.Kanske kan förstärka Bestå inuti.

Jag hade fakisktiskt helt enkelt tänkt att ställa Billy upp o ner. Sockeln hamnar längst upp och där ska jag ändå sätta lister och annat så det ska de platsbyggd ut!
(köksskåp 70cm + billy 2m > 2.5m,,,)

miis skrev:
Jag hade fakisktiskt helt enkelt tänkt att ställa Billy upp o ner.
Vet hut! Har du ingen respekt?! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.