3 677 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
bygga hyllor i friggeboda?
Ska till att bygga hyllplan i min nybygda friggebod. Tänkte mig att regla med 2"x2" och ha en
stående regel ~1/m och sen lägga 2"x3" liggandes i tre olika nivåer. Hur bygger man de stadigast?
Funderar på att köra 60cm djup så dom sväljer flyttlådor, är det ett bra mått?
Vad kör man lämpligast med som hyllplan...som är mest kostnadseffektivt?
//
M
stående regel ~1/m och sen lägga 2"x3" liggandes i tre olika nivåer. Hur bygger man de stadigast?
Funderar på att köra 60cm djup så dom sväljer flyttlådor, är det ett bra mått?
Vad kör man lämpligast med som hyllplan...som är mest kostnadseffektivt?
//
M
Till hyllplan skulle jag köra vanliga ytterpanelsbrädor typ 120X21 eller liknande. Fyra stycken med lite mellanrum. sen skulle jag nog bara ha stående reglar i framkant och skruva fast en list eller så i bakkant som de liggand vilar på.
Eller så skulle jag även bygga bygga allt i panelbrädor typ fyra stycken stående, en list på var sin sida som hyllplanen vilar på, har byggt en liknande som står i boden och den håller för mycket mer än man tror. Billigt blir det också. Min är betsad i brunt. Både billigt och enkelt och ser snyggt ut.
Eller så skulle jag även bygga bygga allt i panelbrädor typ fyra stycken stående, en list på var sin sida som hyllplanen vilar på, har byggt en liknande som står i boden och den håller för mycket mer än man tror. Billigt blir det också. Min är betsad i brunt. Både billigt och enkelt och ser snyggt ut.
Klicka här för att svara