38 987 läst ·
99 svar
39k läst
99 svar
Bygga hus i Kristianstad
Äntligen! Preliminärt leveransbesked med 1 a leverans i vecka 18 😃! Byggtid räknas sedan ta 24 v efter stomleverans med ev fördröjning pga semester.
Känns helt underbart att det börjar närma sig 😃👍
Känns helt underbart att det börjar närma sig 😃👍
Ja jag såg att utstakningspinnarna kommit upp. Även på vår granntomt har utstakningen skett. De skall komma igång först nästa vecka om jag uppfattade det rätt. Men de skall få tillträde i början av juni.
Då misstänker jag att ni kommer vara frekvent vid er tomt. Själv var jag vid tomten varje dag från och med att de började gräva. Men vår byggprocess var ioft lite kortare. Lycka till med allt
Då misstänker jag att ni kommer vara frekvent vid er tomt. Själv var jag vid tomten varje dag från och med att de började gräva. Men vår byggprocess var ioft lite kortare. Lycka till med allt
Tack Johan 😊!brinckis skrev:Ja jag såg att utstakningspinnarna kommit upp. Även på vår granntomt har utstakningen skett. De skall komma igång först nästa vecka om jag uppfattade det rätt. Men de skall få tillträde i början av juni.
Då misstänker jag att ni kommer vara
frekvent vid er tomt. Själv var jag vid tomten varje dag från och med att de började gräva. Men vår byggprocess var ioft lite kortare. Lycka till med allt
Så roligt, då får ni ytterligare nära grannar snart! Verkar som vi förblir fortsatt ensamma borta i vår hörna 😏.
Otroligt vad fort det går för era grannar, var det också ett Nybro?
Jag hade gärna besökt byggplatsen varje dag men jag har svårt att komma iväg med våra tre små själv!
Känns lite trist att missa det hela...
Sambon jobbar men kommer åka ut så ofta han kan (och fota mkt)!
Förstår att det är värdefullt att vara på plats på många olika sätt och vis!
Kommer definitivt närvara när de reser huset i a f!!!
Vi ses säkert ute i Öllsjö 😊!
/C
EKK, hur har det gått för er? Blir det ett FH hus?
😊 /C
😊 /C
hej på er
vi var faktiskt och körde förbi där ute igår kväll och såg att ert hus satts ut samt grannen till johan, så kul!!
vad roligt att ni får flytta in i god tid innan jul så ni kan komma iordning och kanske fira första julen i nya huset mysigt värre
vi får åka förbi igen snart och se hur det går för er.
vi har skrivit kontrakt med FH och väntar på ritningarna för huset vilken dag som helst nu, vi är så galet nyfikna på att se dem
vi har valt en huskropp med ett annat hus planlösning och sen gjort några ytterligare justeringar. hoppas att de inte är allt för många ytterligare ändringar som behöver göras så vi kan komma vidare och ansöka om bygglov osv. det är sagt att huset kommer ta ca 20-25v att bygga så jag hoppas att vi iaf kan flytta in i början av nästa år. för optimistiskt? och att vi ska hinna in med bygglovshandlingar innan semestrarna drar igång.
såg att skylten för älvsbyhuset med kommit upp och ytterligare ett SM Nybro, så de kanske drar igång snart också
ha de gott så länge
/Emilie
vi var faktiskt och körde förbi där ute igår kväll och såg att ert hus satts ut samt grannen till johan, så kul!!
vad roligt att ni får flytta in i god tid innan jul så ni kan komma iordning och kanske fira första julen i nya huset mysigt värre
vi har skrivit kontrakt med FH och väntar på ritningarna för huset vilken dag som helst nu, vi är så galet nyfikna på att se dem
såg att skylten för älvsbyhuset med kommit upp och ytterligare ett SM Nybro, så de kanske drar igång snart också
ha de gott så länge
/Emilie
Hallå där Emelie!EKK skrev:hej på er
vi var faktiskt och körde förbi där ute igår kväll och såg att ert hus satts ut samt grannen till johan, så kul!!
vad roligt att ni får flytta in i god tid innan jul så ni kan komma iordning och kanske fira första julen i nya huset mysigt värrevi får åka förbi igen snart och se hur det går för er.
vi har skrivit kontrakt med FH och väntar på ritningarna för huset vilken dag som helst nu, vi är så galet nyfikna på att se demvi har valt en huskropp med ett annat hus planlösning och sen gjort några ytterligare justeringar. hoppas att de inte är allt för många ytterligare ändringar som behöver göras så vi kan komma vidare och ansöka om bygglov osv. det är sagt att huset kommer ta ca 20-25v att bygga så jag hoppas att vi iaf kan flytta in i början av nästa år. för optimistiskt? och att vi ska hinna in med bygglovshandlingar innan semestrarna drar igång.
såg att skylten för älvsbyhuset med kommit upp och ytterligare ett SM Nybro, så de kanske drar igång snart också
ha de gott så länge
/Emilie
Åh så härligt att ni har kommit vidare i processen!
Det är ju det som är lite jobbigt ibland, att det tar sån tid...
Vissa moment går snabbt men så händer ingeting på jätte länge bara för att dra igång igen full fart, haha!
Känns såå skönt att det faktiskt händer lite nu och att vi har fått vårt inflyttdatum!
Hoppas att det går snabbt framåt för er med och vem vet kanske kan ni fira nyår i ert nya hus 😃.
Vi hörs och ses 😊!
/C
Svågern är bl.a kontrollansvarig så för oss var det inte så svårt. Men jag kan förstå då det är kontrollansvarige som skall kontrollera husleverantören/byggarna så de utför arbetet enligt bestämmelserna. Det är viktigt att man litar på den som man utser till kontrollansvarig
Hallå igen 😊!
Det är verkligen inte lätt att bestämma sig!
Vi ställde några frågor till dom som vi kontaktade (3 st) och så bad vi faktiskt att få referenser. Vi kollade bla hur många besök de planerade att göra och vilka prover som togs.
Till slut tog vi samma person som en kille här i K-stad anlitade när han byggde sitt Movehome. Han var verkligen jätte nöjd med henne så jag hoppas verkligen att vi har tagit rätt beslut... 😁
Det kan skilja sig rätt mkt i arvode också...
En del lämnar fast pris och så får man betala extra om man vill att de ska utföra extra stickprov.
Lycka till 😃!
Det är verkligen inte lätt att bestämma sig!
Vi ställde några frågor till dom som vi kontaktade (3 st) och så bad vi faktiskt att få referenser. Vi kollade bla hur många besök de planerade att göra och vilka prover som togs.
Till slut tog vi samma person som en kille här i K-stad anlitade när han byggde sitt Movehome. Han var verkligen jätte nöjd med henne så jag hoppas verkligen att vi har tagit rätt beslut... 😁
Det kan skilja sig rätt mkt i arvode också...
En del lämnar fast pris och så får man betala extra om man vill att de ska utföra extra stickprov.
Lycka till 😃!
Kom på att jag också ställde den frågan här på forumet för ett tag sedan och nedan följer ett bra svar!
Vanbeasten skrev:
hej
ja då var det inget svårt beslut för er johan förstår jag
christina tack för länken! har nu pratat med några olika som ska komma med offerter
vi var och körde förbi här om dagen. är er platta klar nu? fullt upp i området nu ju med två hus på G så roligt!
ja då var det inget svårt beslut för er johan förstår jag
christina tack för länken! har nu pratat med några olika som ska komma med offerter
vi var och körde förbi här om dagen. är er platta klar nu? fullt upp i området nu ju med två hus på G så roligt!